گرافیک پلی استیشن 5 قرار است از چیزی که هست بهتر شود!


Matin 13 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

در حال حاضر توانایی ارائه گرافیک پلی استیشن 5، متحیر کننده است. حال سونی قرار است با عرضه عناوینی مثل Horizon Forbidden West و GOW: Ragnarok از قدرت این کنسول نهایت استفاده را بکند. حال این غول تکنولوژی قرار است با عرضه به روزرسانی جدید گرافیک این کنسول را برای بسیاری از گیمرها بهتر کند.

اخبار از اینجا شروع می‌شود که پس از مدت‌ها سونی تلویزیون‌هایی با توانایی نرخ فریم متغیر (Variable Refresh Rate) عرضه کرد. سونی زمان زیادی است که در حال کار روی این تکنولوژی است و حال قرار است هم روی پلی استیشن 5 و هم روی تلویزیون‌هایش آن را منتشر کند.

این خبر بسیار خوبی برای تمام کاربران پلی استیشن 5 است. به دلیل اینکه مهم نیست که تلویزیون شما از چه برندی باشد، این به روزرسانی روی کنسول شما نیز اعمال خواهد شد. پس یعنی هرکسی با کنسول پلی استیشن 5 و یک تلویزیون که از این تکنولوژی پشتیبانی کند می‌تواند از VRR لذت ببرد.

چرا Variable Refresh Rate باعث بهبود گرافیک پلی استیشن 5 می‌شود؟

نرخ فریم متغیر تکنولوژی‌ای است که مانع از Screen Tearing خواهد شد. این مشکل نیز به این دلیل به وجود می‌آید که نرخ به روزرسانی تلویزیون با بازی درحال اجرا هماهنگ نیست. همین موضوع باعث می‌شود تا مشکلات گرافیکی زیادی بوجود بیاید.

برای حل این مشکل بسیاری از بازی‌ها روی کنسول‌ها در حالت 30 فریم بر ثانیه یا 60 فریم بر ثانیه قفل هستند. به دلیل اینکه هردو این موارد نرخ به روزرسانی صفحه تلویزیون‌ها نیز، هست. اما مشکل اصلی اینجاست که قفل کردن بازی‌ها باعث کاهش عملکرد کنسول‌ها می‌شود. یعنی نمی‌توان از تمام توان پلی استیشن 5 استفاده کرد.

گرافیک پلی استیشن 5

حال وقتی نرخ فریم یک بازی روی یک عدد فقل است زمانی که بازی بسیار فشار به کنسول بیاورد، کنسول مجبور می‌شود تا رزولوشن را کاهش دهد. با اینکار می‌تواند نرخ فریم مورد نیاز را حفظ کند. به همین دلیل است که بسیاری از بازی‌ها به حالت 4K و نرخ فریم 60 نیستند. بلکه به جای آن رزولوشن را کاهش داده اما نرخ فریم را 60 نگه می‌دارند.

اما با فعال شدن VRR روی کنسول یا تلویزیون بازی روی نرخ فریم خاصی قفل نیست. به همین دلیل در برخی از بازی‌ها می‌تواند کاهش پیدا کند تا رزولوشن بالا بماند. این تکنولوژی هم مانع Screen Tearing شده و هم جلوه‌های بصری بهتری را به گیمرها ارائه می‌دهد. به طور کلی VRR یکی از ویژگی‌های کلیدی نسل جدید است و بهبود زیادی روی گرافیک پلی استیشن 5 خواهد داشت.

اما موارد دیگر در این به روزرسانی

در اخبار دیگر پلی استیشن 5 اعلام شده که سونی در حال امتحان حالت Game Trials به عنوان امکانات پلی استیشن 5 است. این به روزرسانی اخیراً تنها در انگلیس عرضه شده و تنها شامل دو بازی می‌شود.

این دو بازی Death Stranding Director’s Cut و Sackboy: A Big Adventure هستند. افراد این منطقه می‌توانند به فروشگاه پلی استیشن رفته و قسمت Download Trial را انتخاب کنند. گیمرها می‌توانند از 6 ساعت از Death Stranding و 5 ساعت از Sackboy به طور رایگان لذت ببرند. متأسفانه این محدودیت زمانی از موقعی که شما این بازی‌ها را شروع به دانلود کنید، آغاز خواهد شد. این مورد به این معنا است که اگر اینترنت با سرعت بالا ندارید، با مشکل مواجه خواهید بود.

نکته مهم دیگر در مورد این قابلیت این است که هر فرد تنها می‌تواند دو بازی را امتحان کند. سپس در 28 اکتبر (6 آبان) این بازی‌ها باطل خواهند شد.

به طور کلی اینکه دموها به صنعت بازی‌ سازی بازگشته‌اند بسیار خوب است. اما مشکل اینجاست که بهتر بود از زمانی که فرد شروع به بازی می‌کند این تایمر آغاز می‌شد. با اینکار همه افراد می‌توانند این بازی‌ها را تجربه کنند. مخصوصاً اینکه بسیاری از بازی‌های مدرن حجم بسیار زیادی داشته و دانلود آن‌ها طول می‌کشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*