Windows 11 برای گیمر ها چه مزیت هایی دارد؟


Matin 13 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

ویندوز 11 پس از ماه‌ها صبر و دریافت بیلد‌های آزمایشی، بالاخره به صورت رسمی عرضه شد. سیستم‌عامل جدید شرکت مایکروسافت، سخت‌افزارهای قدیمی را کنار گذاشته و عملاً امکان ارتقاء به نسخه جدید برای بسیاری از سیستم‌ها امکان‌پذیر نیست. از سویی باید مادربرد شما از TMP 2.0 پشتیبانی کند و از سویی نیز پردازنده‌های نسل 7 به قبل اینتل نیز پشتیبانی نمی‌شوند. به طور کل تنها سیستم‌هایی که در طی چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند، قابلیت دریافت Windows 11 را خواهند داشت. اما این سیستم‌عامل جدید چه مزیت‌هایی برای گیمر ها دارد و چرا باید بازی‌کنان آن را نصب کنند؟‌

ویندوز 11 بهترین سیستم‌عامل برای بازی

ویندوز 11 دارای دو ویژگی بسیار مهم برای گیمر ها و علاقه‌مندان به بازی است. که هر دو برای کنسول‌های ایکس باکس سری توسعه یافته‌اند. اولی که قابلیت HDR خودکار نام دارد، امکان نمایش تصاویر با عمق بیشتر را فراهم می‌کند و دومی نیز قابلیت DirectStorage نام دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. ویژگی‌های جدید Windows 11‌ بیشتر سخت‌افزاری هستند. برای بهره بردن از تمام تغییرات، لازم است که یک سیستم گیمینگ مناسب داشته باشید. در صورتی که به دنبال یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای هستید، می‌توانید مطلب زیر را دنبال کنید.

HDR خودکار

همان‌طور که از اسمش مشخص است، قابلیت Auto HDR امکان آپگرید تصاویر پخش شده را بسته به صفحه‌نمایش می‌دهد. در صورتی که مانیتور شما از فناوری گرافیکی HDR پشتیبانی می‌کند، این ویژگی تمامی بازی‌ها را به صورت خودکار برای مانیتور شما بهینه می‌کند و بهترین تصویر ممکن برای شما نمایش داده می‌شود. در این حالت اگر بازی نیز به صورت خودکار از HDR پشتیبانی نکند، ویندوز تصویر را بهینه‌سازی می‌کند و بیش از 1000‌ بازی نیز از ویژگی جدید ویندوز 11 پشتیبانی می‌کند.

ویندوز 11 بازی گیمرها HDR

پس از آنکه ویژگی جدید را فعال‌ می‌کنید، خواهید دید که تصاویر کیفیت مناسبی پیدا می‌کنند. و رنگ‌ها بسیار عمیق و شفاف می‌شوند. برای فعال‌سازی این ویژگی باید به تنظیمات مراجعه کنید و سپس در بخش نمایش، قسمت مربوط به روشنایی را پیدا کنید و آنگاه تنظیمات مربوط به HDR را انجام دهید. قبلاً از انجام این ویژگی، لازم است از مانیتور با فناوری HDR استفاده کنید.

DirectStorage

دیگر ویژگی که از ایکس باکس سری به ویندوز 11 مهاجرت کرده، قابلیت DirectStorage است که امکان اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این قابلیت، نحوه‌ی کنترل حافظه را به دست می‌گیرد و اجازه‌ی سریع‌تر و بهینه بازی‌های حجیم را می‌دهد. برای نمونه فکر کنید که یک اثر جهان باز عظیم را اجرا می‌کنید و حافظه، امکان اجرای درست را نمی‌دهد. باید چند دقیقه منتظر بمانید تا بالاخره وارد بازی شوید. این قابلیت، سیستم شما را به بهترین نحو آماده‌ی بازی‌های جدید می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود تا گیمر ها بتوانند بهترین استفاده را از ویندوز ببرند.

برای استفاده از قابلیت DirectStorage ویندوز جدید، نیازمند یک حافظه SSD و همچنین کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 هستید. تغییر چندانی روی حافظه‌های قدیمی نخواهید دید. تنها استفاده از یک حافظه خشک نمی‌تواند به معنی کاهش زمان اجرای بازی باشد و این نرم‌افزار اجازه‌ی تغییرات بزرگ را در Windows 11 می‌دهد.

Windows-11-GamePass

بهترین پشتیبانی نرم‌افزاری ویندوز 11

مایکروسافت Windows 11 را بهترین سیستم‌عامل برای گیمر ها نامیده و ویژگی‌های جدید آن، باعث شده تا بهترین تجربه ممکن را پیدا کنیم. این سیستم‌عامل همچنین بهترین پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای بازی‌کنان ارائه می‌کند. از دسته ایکس باکس گرفته تا هدست‌های مختلف و لوازم جانبی دیگر، توسط ویندوز پشتیبانی می‌شوند.

ردموندی‌ها برای اولین بار، اپ ایکس باکس و گیم پس را به بخش اصلی ویندوز تبدیل کرده‌اند. دیگر نیازی به نصب هیچ برنامه دیگری نخواهید داشت. اپ ایکس باکس به راحتی قابل دسترس است و گیم پس نیز بخشی از آن خواهد بود. کافی است اشتراک ماهانه را خریداری کنید و در کسری از ثانیه، وارد بازی‌های محبوب خود شوید. سرویس کلاود گیمینگ نیز در اپ ایکس باکس ارائه می‌شود. با وجود این ویژگی‌ها، دیگر نیازی به یک فروشگاه دیگر برای خرید و اجرای بازی نخواهید داشت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*