درآمد اپل از بازی های ویدیویی بیشتر از مایکروسافت و سونی است


Matin 14 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل هیچ گاه به عنوان یک کمپانی گیمینگ شناخته نشده است. درست است که ما می‌توانیم در آیفون و مک خودمان گیم بازی کنیم اما یقینا می‌دانیم که اپل تاکنون هیچ پلتفرم مخصوص بازی عرضه نکرده و دستگاه‌های موجود در بازار هم به عنوان یک کنسول بازی شناخته نمی‌شوند؛ اما درآمد اپل از بازی های ویدیویی بیشتر از شرکت‌‌های بزرگ سونی و مایکروسافت است.

علی‌رغم این حقیقت، اپل بیش از هر کمپانی مربوط به بازی های ویدیویی کسب درآمد می‌کند. در این راستا به گزارش جدیدی که در روزنامه وال‌استریت چاپ شده است اشاره می‌کنیم؛ این گزارش به ما نشان می‌دهد که تا قبل از این، درباره درآمدزایی شرکت‌های گیمینگ اشتباه فکر می‌کردیم.

این گزارش بیان می‌کند درآمد اپل از بازی نسبت به ناشران دیگر بیشتر است. خوب این در حالی است که بازیکنان در سرتاسر جهان، برای بازی کردن هزینه‌های هنگفتی برای خرید بازی، کنسول یا سخت‌افزار مورد نیاز خود می‌کنند اما با وجود این هزینه‌ها و در مقابل سرازیر شدن درآمد برای کمپانی‌های زمینه گیمینگ، این اپل است که سرآمد بوده است.

روزنامه اقتصادی وال‌استریت ژورنال به اطلاعاتی که توسط Sensor Tower منتشر شده بود.

و به طور همگانی در دسترس قرار داشت استناد می‌کند. وال‌استریت‌ ژورنال برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر، به اطلاعات مالی اپل دسترسی پیدا کرده و درآمد هنگفت اپل از بازی های ویدیویی را گزارش کرده که در نوع خود قابل توجه است.

بر اساس این گزارش، درآمد اپل در سال 2019 چیزی نزدیک به 16 میلیارد دلار بوده است. این میزان درآمد در حد فاصل اکتبر 2018 تا سپتامبر 2019 به دست آمده است. نکته جالب‌تر این که از این 16 میلیارد دلار، 12.3 میلیارد دلار، درآمد به دست آمده از فروشگاه اپل (App Store) بود که نشان می‌دهد حدود 77% درآمد اپل در سال 2019 از این طریق به دست آمده است.

اپل بازی های ویدیویی

بازی های ویدیویی، پردرآمدترین بخش کسب و کار اپل

Sensor Tower گزارش می‌کند که 69% درآمد حاصل شده از App Store مربوط به بازی‌های ویدیویی است. که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان به رقم 8.5 میلیارد دلار رسید. این میزان درآمد Apple در سال 2019. این شرکت را بالاتر از مایکروسافت، سونی، اکتیویژن و نینتندو قرار می‌دهد. این در حالی است که شرکت‌هایی مانند سونی، اکتیویژن و نینتندو به عنوان شرکت‌های بازی‌سازی و گیمینگ شناخته می‌شوند. بقای آن‌ها وابستگی زیادی به میزان فروش بازی‌های آن‌ها دارد.

بر اساس نوشته‌ای از GamesIndustry.biz، مدیرعامل Apple یعنی آقای تیم کوک این اعداد و ارقام را نادرست می‌داند. Tim Cook می‌گوید که این ارقام در سال‌های دور و تنها بر اساس یک گزارش به دست آمده‌اند. که نشان از عدم اعتبار آن‌ها دارد. اما تیم کوک اعتراف می‌کند که بیشتر درآمد اپل در سال 2019 و از فروشگاه اپل. از بخش بازی‌های ویدیویی بوده است. بر اساس این ادعا می‌توان نتیجه گرفت که درآمد گیمینگ اپل در App Store بیش از سایر درآمدهای این فروشگاه است.

بر اساس حکمی‌که در ماه اوت توسط دادگاه داده شد.

اپل موظف شد تا پرداخت‌های شخص ثالث را در بازی‌های در دسترس فعال کند که این کار باعث کاهش جالب توجه درآمد پلتفرم می‌شود. همچنین Epic به دلیل لغو مجوز توسعه‌دهندگان بازی Fortnite، محکوم به پرداخت 3.5 میلیون دلار شد. فورتنایت تا آن زمان در لیست سیاه iOS باقی خواهد ماند.

بر اساس آخرین گزارشی که Sensor Tower منتشر کرده است، بازار گیمینگ موبایل، یک بازار بسیار بزرگ و پردرآمد است. Genshin Impact در اولین سال حضور خود در عرصه گیمینگ توانست به تنهایی 2 میلیارد دلار درآمدزایی کند. بعلاوه Honor of Kinks اخیرا از مرز درآمد 10 میلیارد دلاری خود در تمام طول سال‌های حضورش در این صنعت عبور کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*