Twitch هک شد و سورس کد و همچنین اطلاعات تمامی کاربران سرقت شده است


Matin 15 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

یک هکر ناشناس ادعا کرده که شبکه استریم توییچ را هک کرده و موفق به سرقت سورس کد و همچنین اطلاعات تمامی کاربران شده است. این فرد ناشناس، اطلاعات گفته شده را در یک فایل 125 گیگابایتی گنجانده و آن را در تورنت قرار داده و هدف او نیز «ایجاد رقابت و اختلال در روند کاری این وب‌سایت» بوده است. این فرد باور دارد که جامعه‌ی کاربران توییچ بسیار سمی و نفرت‌انگیز است و نیاز به افشای اطلاعات مالی، به منظور نمایش چهره‌ی واقعی این شبکه وجود دارد.

اطلاعات سرقت شده، به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته و همه می‌توانند فایل 125 گیگابایتی را دانلود کنند. این فایل شامل تمامی تاریخچه نظرات توییچ به همراه کد منبع و همچنین SDK های مختلف و سرویس‌های گوناگون است. همچنین اطلاعات مهمی مانند نام کاربری و رمز عبور تمامی کاربران کامپیوتر، کنسول و موبایل نیز در فایل قرار دارد. مهم‌تر از همه، تمامی صورت‌حساب‌های مالی این شرکت از سال 2019 تابه‌حال افشا شده که اطلاعات جالبی را افشا می‌کند.

هک توییچ

هک توییچ، فراتر از یک فاجعه

بر اساس فایل‌های سرقت شده، شرکت آمازون به دنبال رونمایی از رقیب استیم به نام Vapor است. علاوه بر این اطلاعات، میزان پرداختی به استریمرهای مشهور مانند Shroud افشا شده است. این افراد مبلغی میان 100 تا 700 هزار دلار را به صورت ماهانه دریافت کرده‌اند و تعدادی از این استریمرها در طول این سه سال، نزدیک به ده میلیون دلار درآمد داشته‌‌اند. این مبلغ جدا از درآمدی است که این افراد از حامیان مالی دریافت کرده‌اند. به طور کل، 80 استریمر برتر توییچ، کمتر از یک میلیون دلار در طی این سه سال دریافتی نداشته‌اند و این مبلغ بسیار زیادی برای فردی است که تنها به استریم بازی می‌پردازد.

هنوز هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد هک توییچ منتشر شده و از آنجایی که اطلاعات درز پیدا کرده صحیح هستند. بهتر است همین حالا رمز حساب خود را تغییر دهید. تعدادی از کاربران توییتر شروع به جستجو در فایل 125 گیگابایتی کرده‌اند. اطلاعات بسیار زیادی را یافته‌اند و به همین دلیل، بهتر است رمز خود را تغییر دهید و همچنین گزینه‌ی تائید دو مرحله‌ای را نیز فعال کنید.

راهنمای تغییر رمز عبور توییچ

از آنجایی که تمامی اطلاعات به سرقت رفته و در دسترس عموم قرار گرفته. نیاز به تغییر رمز عبور توییچ دارید. برای این کار باید به اکانت خود وارد شوید و سپس روی آواتار در قسمت بالا و سمت راست کلیک کنید. سپس گزینه‌ی Settings را پیدا کنید. آنگاه باید به بخش Security and Privacy مراجعه کنید و بخش «تغییر رمز عبور» را پیدا کنید. بهتر است از یک رمز عبور قوی استفاده کنید. همچنین پس‌ازآن نیز گزینه‌ی تائید دو مرحله‌ای را فعال کنید. برای این کار لازم است شماره موبایل خود را معرفی کنید و سپس کد ارسال شده را وارد کنید.

هک توییچ

هکر ناشناس که تمامی اطلاعات کاربران توییچ را به سرقت برده است، قرار است فایل‌های دیگری را به اشتراک بگذارد و بنابر گفته‌های وی، این تنها شروع ماجرا است. شبکه استریم توییچ مدت‌هاست با مشکل کاربران سمی و آزار و اذیت لفظی و کلامی استریمرها مواجه است و افراد زیادی آن را بایکوت کرده‌اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*