الکترونیک آرتز به دنبال تغییر اسم مجموعه بازی FIFA است


Matin 16 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت الکترونیک آرتز به مناسبت انتشار موفقیت‌آمیز بازی FIFA 22 تصمیم به انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گرفته و در توضیحاتی در مورد آینده این مجموعه بیان کرده است. به نظر می‌رسد که مدیران EA Sports به دنبال تغییر نام مجموعه بازی FIFA هستند و احتمالا قراردادی که با فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) بسته‌اند را تمدید نکند. این قرارداد به الکترونیک آرتز اجازه استفاده از اسم فیفا را می‌دهد.

بیانیه مطبوعاتی از احتمال قطع همکاری با فدراسیون بین‌المللی فوتبال خبر می‌دهد و به همین دلیل، ممکن است اسم بازی FIFA برای همیشه تغییر کند. گفتنی است تغییری در لیگ‌های موجود و لایسنس تیم‌ها و استادیوم‌ها ایجاد نمی‌شود و این قراردادها، ارتباطی با اسم بازی ندارند. کونامی، رقیب EA پس از دو دهه، تصمیم به تغییر اسم بازی PES گرفت و عناوین جدید این مجموعه با نام eFootball شناخته می‌شوند. مدیران الکترونیک آرتز نیز به دنبال تکرار این امر هستند.

در طی این سالها که فرنچایز خود را به صورت جهانی ایجاد کرده‌ایم، فهمیده‌ایم که اصالت برای تجربه یک بازی بسیار ضروری است. برای همین است که این اندازه روی همکاری با شریکانمان تمرکز می‌کنیم و رابطه‌ای نزدیک با بیش 17 هزار ورزشکار، 700 تیم مختلف، 100 استادیوم و 30 لیگ متفاوت در سراسر جهان داریم.

 

ما به سرمایه‌گذاری در زمینه خرید لایسنس‌های جدید که برای بازی‌کنان اهمیت دارد، ادامه خواهیم داد و به همین دلیل است که بازی ما، تنها مکان برای تجربه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، لیبرتادورس، لیگ جزیره، بوندس لیگا و لالیگا و بسیاری از رقابت‌های دیگر است. گستردگی شراکت ما و اکوسیستمی از محتوای لایسنس شده، اجازه‌ی اصالت بخشی به بازی‌های فوتبال EA Sports می‌بخشد و این روند تا سالها ادامه خواهد یافت.

تغییر نام بازی FIFA 22

فروش فوق‌العاده بازی FIFA 22

الکترونیک آرتز در ادامه بیانیه مطبوعاتی، خبر از فروش 9 میلیون نسخه از بازی در هفته اول داد که رقمی باورنکردنی است. FIFA 22 شروعی فوق‌العاده داشته و این باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان به فکر آینده و نسخه بعدی باشند و ممکن است که FIFA 23 دیگر با چنین نامی شناخته نشود و آغازی نو برای مجموعه بازی فیفا را ببینیم. EA در ادامه افزود:

هر چه به آینده نگاه می‌کنیم، بیشتر به ایده‌ی تغییر نام بازی‌های فوتبال EA Sports فکر می‌کنیم. این بدین معنی است که در حال بررسی قرارداد خود با فدراسیون بین‌المللی فوتبال هستیم که با تمام لایسنس‌های دیگر و قراردادهایمان تفاوت دارد.

مشخص نیست آیا تغییر اسم فیفا، به معنی انتشار رایگان آن خواهد بود یا خیر؛ زیرا که این شرکت چند ماه پیش از بررسی ایده‌ی انتشار رایگان بازی FIFA گفته بود و این اتفاق ممکن است در سال آینده رخ دهد. موفقیت بازی FIFA 22 و شروع جنجالی eFootball 2022 به معنی تضمین موفقیت است و الکترونیک آرتز می‌داند که ممکن است تا سالها، رقیبی برای شبیه‌ساز فوتبال خود پیدا نکند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*