اپل به دنبال انتشار iOS 15.0.1 ، امضای کد iOS 15 را متوقف کرد


امید دلیری 17 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل به دنبال انتشار iOS 15.0.1 ، امضای کد iOS 15 را متوقف کرد. غول فناوری روز جمعه امضای کد برای iOS 15 را متوقف کرد. به این ترتیب عملاً کاربران را از برگشتن به سیستم عامل قدیمی منع کرد.

توقف امضای کد iOS 15 ، چهار روز پس از توقف امضای کد iOS 14.8 صورت گرفته است. این امر iOS 15.0.1 که به تازگی منتشر شده است را به عنوان تنها گزینه ی قابل نصب باقی می گذارد. iOS 15 اواخر ماه گذشته منتشر شد. این سیستم عامل تعدادی ویژگی جدید ، بهبود و اصلاح رابط کاربری را ارائه کرد. ویژگی هایی مثل Maps ارتقاء یافته ، Live Text ، Focus ، به روزرسانی اپلیکیشن Health ، ادغام +iCloud و طراحی مجدد Safari.

اپل در اوایل اکتبر ، iOS 15.0.1 را برای رفع مشکلات سخت افزاری آیفون 13 منتشر کرد. مشکلاتی از جمله باز نشدن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ. برخی از آسیب پذیری ها مانند دور زدن قفل صفحه نیز برطرف شدند. با انتشار iOS 15 ، اپل دیگر کاربران را مجبور به استفاده از جدیدترین سیستم عامل برای دسترسی به به روزرسانی های امنیتی نمی کند. در واقع کاربرانی که iOS 14 را ترجیح می دهند ، دو گزینه به روز رسانی نرم افزار را در تنظیمات مشاهده می کنند. یکی برای آخرین نسخه iOS 14 با رفع اشکال و دیگری برای iOS 15.

اپل پس از انتشار iOS جدید ، پشتیبانی از کدنویسی سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. به این ترتیب کاربران در برابر افراد و اپلیکیشن هایی که سعی در نفوذ به حریم شخصی و سرقت اطلاعات دارند ، محافظت می شوند. علاوه بر امنیت ، جلوگیری از نصب سیستم عامل قدیمی باعث می شود تا اپل بتواند دستگاه های بیشتری را روی جدیدترین iOS نگه دارد. امضای کد iOS 15 هم به همین منظور متوقف شده است.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*