نحوه وصل کردن کنترلر PS5 به PC


Matin 17 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

PS5، زمانی که شما بتوانید کنترلر آن را به پی سی متصل کنید، می‌توانید بازی‌ های مورد علاقه خود را روی یکی از بهترین کنترلرهای موجود تجربه کنید. در حقیقیت این کنترلر اینقدر خوب است که استیم تنها چند روز بعد از عرضه، پشتیبانی رسمی از آن را اعلام کرد.

با وجود اینکه تجربه این کنترلر روی پی سی به اندازه تجربه آن روی PS5 خوب نیست اما استیم تمام تلاش خود را کرده تا آن را بهینه سازد. برای مثال اخیراً به آن شخصی سازی LED را اضافه کرده است. قبلاً نیز برخی امکانات Gyro، لرزش و Trackpad نیز اضافه شده بود. در حال حاضر هنوز از Adaptive Trigger پشتیبانی نمی‌شود اما شاید در آینده آن نیز اضافه شود.

پس به طور کلی دلایل بسیاری برای اتصال کنترلر پلی استیشن 5 به پی سی وجود دارد، پس با این راهنما با ما همراه باشید.

چگونه کنترلر PS5 را با سیم به پی سی متصل کنیم

کنترلر دوئل سنس به حالت Plug and Play است. به این معنا که تا زمانی که شما دارای ویندوز 10 باشید، به محض اتصال کنترلر باید بتوانید از آن استفاده کنید. تنها کار لازم این است که شما یک انتهای سیم USB را به کنترلر و انتهای دیگر را به پی سی متصل کنید. نکته مهم اینجاست که اگر پی سی شما دارای پورت USB-C است با یک کابل دو سر USB-C نیز می‌توانید کار کنید.

چگونه کنترلر PS5 را بدون سیم به پی سی متصل کنیم

اگر پی سی شما دارای بلوتوث است و یا دارای یک دانگل بلوتوث هستید دویل سنس می‌تواند به راحتی به آن متصل شود. راه آن هم به این صورت است:

  • به قسمت تنظیمات ویندوز بروید: قسمت استارت را انتخاب کرده و روی تنظیمات کلیک کنید.
  • به قسمت Devices بروید: زمانی که یک منو جدید باز شد بخش Devices را از ردیف اول انتخاب کنید.
  • بلوتوث را روشن کرده و یک دستگاه جدید را اضافه کنید: اول ببینید که حتماً بلوتوث شما روشن باشد، سپس روی قسمت Add bluetooth or other device کلیک کنید.
  • قسمت بلوتوث را انتخاب کنید: در منو جدید روی قسمت Bluetooth کلیک کنید.
  • کنترلر پلی استیشن 5 را در حالت اتصال قرار دهید: شما باید مطمئن شوید که کنترلر دوئل سنس قابل شناسایی باشد. برای این کار دکمه پلی استیشن و share را با هم نگه دارید تا نور اطراف تاچ پد شروع به چشمک زدن سریع کند.
  • کنترلر را در تنظیمات ویندوز انتخاب کنید: در قسمت لیست دستگاه‌ها شما کنترلر را مشاهده خواهید کرد. نام آن Wireless Controller خواهد بود.
  • صبر کنید تا اتصال شما تأیید شود: زمانی که این اتفاق بیافتد شما با پیام «Your device is ready to go» روبرو خواهید شد.
کنترلر پلی استیشن 5 پی سی

چگونه کنترلر پلی استیشن 5 را به استیم متصل کنیم

حال که کنترلر PS5 شما به پی سی متصل است باید آن را به استیم متصل کنید. اگر این کار را نکنید کنترلر شما درست کار نخواهد کرد. راهکار آن به این صورت است:

  • تنظیمات استیم را انتخاب کنید: وارد استیم شده و روی کلمه Steam کلیک کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه کنترلر را انتخاب کنید: در قسمت تنظیمات گزینه Controller را انتخاب کنید. سپس وارد بخش General Controller Settings بشوید.
  • تیک پشتیبانی از کنترلر پلی استیشن را بزنید: در منو جدید تیک Playstation Configuration Support را بزنید.
  • حال کنترلر شما به راحتی قابل استفاده است. اما برای اینکه بیشتر بتوانید تغییر در کنترلر ایجاد کنید بخش Big Picture Configuration را انتخاب کنید.

چگونه دوئل سنس را در بازی‌هایی که در استیم نیستند استفاده کنیم؟

خب حالا که به استیم وصل کردید به نظر همه چیز خوب می‌رسد. اما چگونه در بازی‌هایی که در استیم نیستند این کنترلر را استفاده کنیم؟ یکی از راحت‌ترین راه‌ها این است که این بازی‌ها را به استیم بیاورید. این کار هم به این دلیل است که پشتیبانی استیم از دوئل سنس بسیار خوب است. برای این کار:

  • گزینه Add a Non-Steam Game to My library را انتخاب کنید: در منو اصلی به قسمت Games بروید. سپس گزینه Add a Non-Steam Game to my Library را انتخاب کنید.
  • بازی‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کنید: در صفحه بعد شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به لیست اضافه کنید. تنها گزینه‌هایی که نیاز دارید را انتخاب کنید و گزینه Add Selected Program را انتخاب کنید.

حال دیگر شما در هر بازی که بخواهید می‌توانید از کنترلر PS5 روی پی سی استفاده کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*