اپل رمزگذاری end-to-end بوکمارک Safari را متوقف کرد


امید دلیری 19 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل رمزگذاری end-to-end بوکمارک Safari را متوقف کرد. کمتر از دو هفته پس از شروع این نوع رمرگذاری ، غول فناوری این حفاظت اضافی را کنار گذاشت. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

در اوایل اکتبر 2021 ، اسناد پشتیبانی اپل به روز شد. این اسناد نشان دادند که بوکمارک Safari به روز شده است. به روزرسانی مبنی بر رمزگذاری سرتاسری مانند تراکنش های Apple Card و حتی Memoji. اما اکنون ، همان اسناد این مورد را حذف کرده اند. در واقع بوکمارک ها مجدداً فقط در صورت انتقال و سرور ، در لیست رمزگذاری فهرست شده اند. هنوز این تغییر  توسط اپل اعلام نشده است. بنابراین ممکن است مستندات به اشتباه به روز شده باشند. در واقع شاید این نوع رمزگذاری به اشتباه در اسناد اپل قرار گرفته بوده است که  اکنون اصلاح شده است.

رمزگذاری سرتاسری (end-to-end) امنیت را افزایش می دهد. زیرا iCloud بوکمارک ها را در دستگاه کاربر همگام سازی می کند. مستندات خود اپل رمزگذاری سرتاسری را به عنوان بالاترین سطح امنیت داده توصیف می کند. اپل و همه شرکت های بزرگ فناوری همیشه تحت فشار بوده اند تا رمزگذاری را به صورت کامل کنار بگذارند. چرا که دولت ها و مجریان قانون می خواهند اجازه دسترسی به همه ی اطلاعات را داشته باشند. حذف رمزگذاری می تواند از طرفی مفید باشد. زیرا دولت ها و مجریان قانون می توانند کنترل بیشتری بر اطلاعات داشته باشند. از این رو می توانند از وقوع جرم و جنایت جلوگیری کنند. اما حذف رمزگذاری از طرف دیگر می توانید مضر باشد. چرا که هکر ها و افراد سودجو می توانند راحت تر به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل امنیت اطلاعات کاربران کاهش می یابد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*