FaceTime پس از سال ها مسدود بودن در امارات متحده عربی ناگهان شروع به کار کرد


امید دلیری 19 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

FaceTime پس از سال ها مسدود بودن در امارات متحده عربی ناگهان شروع به کار کرد. ظاهراً FaceTime در این منطقه کاملاً فعال شده است و کار می کند. منطقه ای که در دهه ی گذشته همچنان سرویس چت تصویری اپل را ممنوع کرده بود. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

از زمان راه اندازی FaceTime ، میزان استفاده از این سرویس در امارات متحده عربی در پایین تر حد ممکن بوده است. زیرا مقامات دولتی مخابرات و دیجیتال این کشور ، استفاده از اپلیکیشن های تماس اینترنتی مانند Skype و WhatsApp در محدوده خود جلوگیری می کنند. با این حال ، روز یکشنبه روزنامه نگاران Associated Press با اتفاق جالبی رو به رو شدند. این که ظاهراً موانعی که تماس های صوتی و تصویری FaceTime را متوقف می کنند ، برداشته شده اند. درواقع این سرویس با کیفیت خوب تصویر و صدا برای تماس هایی که در داخل کشور و مخاطبین خارجی انجام می شود ، کار می کند.

دقیقاً مشخص نیست که چرا امکان استفاده از این سرویس فراهم شده است. هنوز اپل و امارات متحده عربی در این مورد اظهار نظر نکرده اند. این قابل قبول است که FaceTime به عنوان سرویس جانبی پر کاربرد در راه اندازی نمایشگاه جهانی در این منطقه عمل کند. نمایشگاهی که پیش بینی می شود میلیون ها بازدید کننده از سراسر جهان جذب کند. در داخل نمایشگاه ، تماس های WhatsApp و FaceTime امکان پذیر است.

با توجه به مسدود بودن تماسهای WhatsApp و Skype ، ممکن است در دسترس بودن FaceTime نیز موقت باشد. امارات متحده عربی هیچ گاه به طور رسمی علت وجود بلوک ها را توضیح نداده است. هرچند تصور می شود که راهی برای کنترل مخالفان در کشور باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*