در ادامه دهمین دوره رقابت های اینترنشنال Dota 2 که در کشور رومانی در شهر بخارست در حال اجرا است. پس از اتمام مرحله گروهی که باعث حذف شدن دو تیم Tunder و SG شد. در اولین روز مرحله حذفی در براکت بالا تیم های TSpirit و IG در اولین بازی روز با هم تقابل کردند. که تیم IG توانست با نتیجه 2 بر 1 تیم TSpirit را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی برود.  تیم TSpirit به براکت پایین سقوط کرد تا شانسی دوباره داشته باشد. اما در دومین بازی روز در براکت بالا دو تیم OG و Team Secret با هم تقابل کردند که Team Secret با داشتن باتجربه ترین بازیکن تاریخ مسابقات توانست مدافع عنوان قهرمانی ، OG را با نتیجه 2 بر 0 شکست دهد. و در مرحله بعد به مصاف IG برود.

نتایج اینترنشنال Dota 2

در براکت پایین تیم های Undying-Fnatic با هم رقابت کردند. که تیم Fnatic با نتیجه 1 بر 0 توانست برنده شود و در دور رقابت باقی بماند. دو تیم QC-Team Aster هم با هم رقابت کردند که تیم QC با نتیجه 1 بر 0 برنده بازی بود. رقابت بین دو تیم Beastcoast-Alliance هم با پیروزی 1 بر 0 Alliance به پایان رسید.  دو تیم EG-Elephant هم با هم تقابل کردند که EG با نتیجه 1 بر 0 پیروز شد. با این حساب چهار تیم Undying ، Team Aster ، Beastcoast و Elephant از دور مسابقات کنار رفتند و به جایزه 600 هزار دلاری رسیدند.

رقابت‌های روز دوم اینترنشنال Dota 2

اما در روز بعدی مسابقات اینترنشال Dota 2 در روز چهارشنبه 21 مهرماه از ساعت 10:30 صبح بازی های روز دوم شروع خواهند شد. که در براکت بالا PSG.LGD به مصاف T1 خواهد رفت. پس از اتمام این بازی در ساعت 13:30، VG به مصاف VP خواهد رفت. که برنده این چهار تیم در مرحله بعد با هم رقابت میکنند. بازنده ها به براکت پایین سقوط خواهند کرد، هم چنین در این روز در براکت پایین ، ساعت 16:30 دو تیم Fnatic و Tspirit با هم رقابت خواهند کرد که بازنده این بازی از دور مسابقات کنار خواهد رفت.

اینترنشال دوتا 2

در ساعت 19:30 بازی مهم بین دوتیم OG و QC برگزار خواهد شد که حساس ترین بازی امروز خواهد شد چرا که تیم OG در تلاش است تا برای سومین بار پیاپی عنوان قهرمانی اینترنشنال Dota 2 را کسب کند و بازنده این بازی از دور رقابت ها کنار خواهد رفت.  تیم هایی که در این مرحله حذف میشوند با جایزه 800 هزار دلاری به خانه خواهند رفت. لازم بذکر است که به دلیل طولانی یا کوتاه شدن بازی های بین تیم ها ممکن است رقابت بین تیم ها دقیقا در ساعات مشخص شده انجام نشود. تاخیر بخورد هم چنین تمام بازی هایی که در این مرحله در حال انجام است 2 از 3 هستند.

کدام تیم شانس قهرمانی را دارد؟

تا به اینجای کار دو تیم IG و PSG.LGD از منطقه چین بهترین عملکرد را در مسابقات اینترنشنال Dota 2 از خود نشان داده اند. شانس بیشتری برای قهرمانی دارند. اما نمیتوان از این مسئله گذشت که دو تیم OG و Secret با داشتن کاپیتان هایی با تجربه میتوانند مدعی سرسختی برای عنوان قهرمانی باشند. با این حال سه تیم IG و PSG و Secret هم چنان در براکت بالا قرار دارند.

در حالی که OG در براکت پایین کار سخت تری نسبت به رقبای خود خواهد داشت. اما نمیتوان از این مسئله گذشت که تیم OG مستقیما به مسابقات TI دعوت نشد. به دلیل عملکرد ضعیفی که در مسابقات از خود نشان داد. اما توانست در مسابقات کوالیفایر منطقه اروپا به TI بیاید تا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رویداد حضور داشته باشد. پس میتوان گفت این تیم در شرایط سخت هم عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

OG-Dota-2

جدا از افتخاری که قهرمانی در این رویداد برای تیم ها دارد. جایزه تیم اول این مسابقات 40 میلیون دلار خواهد بود که این مبلغ در تاریخ ورزش های الکترونیکی بی سابقه است. که هر کدام از تیم های حاضر در TI بیشترین تلاش خود برای کسب مقام قهرمانی خواهند کرد. که همین موضوع باعث بالارفتن حساسیت و جذابیت بازی ها شده است. فینال این مسابقات در تاریخ 25 مهرماه برگزار خواهد شد تا برنده جایزه 40 میلیون دلاری این رویداد مشخص شود.

مرحله حذفی تا 24 مهرماه ادامه می یابد تا دو فینالیست که از براکت بالا و براکت پایین به فینال راه می یابند. مشخص شود همانطور که گفته شد تیم PSG شانس بیشتری برای قهرمانی دارد اما شگفتی همیشه در مسابقات وجود دارد. هر تیمی می تواند قهرمان این رویداد مهم در دنیای ورزش های الکترونیکی باشد.