WhatsApp رمزگذاری سرتاسری نسخه ی پشتیبان چت ها را راه اندازی کرد


امید دلیری 24 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

WhatsApp رمزگذاری سرتاسری نسخه ی پشتیبان چت ها را راه اندازی کرد. این سرویس پیام رسانی ، رمزنگاری کامل نسخه پشتیبان از اطلاعات کاربران در iCloud یا Google Drive را اصافه کرد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

WhatsApp در سال 2016 رمزگذاری را به سرویس پیام رسانی خود اضافه کرد. اگرچه واتس اپ اخیراً تحت فشار بوده تا رمزگذاری را به صورت کامل کنار بگذارد. چرا که دولت ها و مجریان قانون می خواهند اجازه دسترسی به همه ی اطلاعات را داشته باشند. اما در حال حاضر ، سرویس متعلق به فیس بوک اعلام کرده است که نسخه ی پشتیبان پیامهای کاربر به صورت سرتاسری رمزگذاری می شود. سپس در Google Drive یا iCloud اپل ذخیره می شود.

WhatsApp در پست وبلاگ خود می گوید : در حالی که پیام های رمزگذاری شده ای که ارسال و دریافت می کنید در دستگاه شما ذخیره می شود ، بسیاری از مردم به دنبال راهی برای پشتیبان گیری از چت های خود در صورت گم شدن تلفن خود هستند. از امروز ، ما یک لایه امنیتی اضافی و اختیاری را برای محافظت از نسخه ی پشتیبان ذخیره شده در Google Drive یا iCloud با رمزگذاری سرتاسری در دسترس قرار می دهیم.

اکنون می توانید از چت های خود نسخه ی پشتیبان با رمزگذاری سرتاسری تهیه کنید. می توانید پشتیبان گیری رمزگذاری شده خود را با گذرواژه دلخواه یا کلید رمزگذاری 64 رقمی که فقط شما می دانید تهیه کنید. همچنین فقط شما می توانید به کلید مورد نیاز برای باز کردن قفل دسترسی داشته باشید. WhatsApp خاطرنشان می کند که بیش از دو میلیارد کاربر دارد. بنابراین این ویژگی به آهستگی در اختیار کسانی که دارای آخرین نسخه برنامه هستند ، قرار می گیرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*