بازی Dragon Age 4 برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر نخواهد شد


Matin 25 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

طرفداران سبک RPG بدون شک با سری Dragon Age آشنا هستند و حداقل یکی از آثار آن را تجربه کرده‌اند. تاکنون سه بازی اصلی از این سری منتشر شده که بازی Dragon Age: Inquisition آخرین آن‌ها محسوب می‌شود. پس از حدود 6 سال غیبت، در نهایت در رویداد The Game Awards 2020 از بازی Dragon Age 4 به صورت رسمی رو‌نمایی شد. در حالی که تصور می‌شد دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قادر به تجربه اثر مذکور باشند. گزارشی منتشر شده که از عدم عرضه بازی دراگن ایج 4 برای کنسول‌های نسل هشتمی خبر می‌دهد.

دنیل نوردلندر (Daniel Nordlander)، از کارکنان سابق استودیو BioWare که به عنوان طراح ارشد بازیکن در تیم تولید بازی Dragon Age 4 حضور داشته. در صفحه LinkedIn خود از ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5 و کامپیوتر به عنوان پلتفرم‌های مقصد این اثر نام برده است. علاوه بر این، وب‌سایت VentureBeat با استناد به منابع دیگر تایید کرده است. که کاربران کنسول‌های PS4 و Xbox One نمی‌توانند بازی دراگن ایج 4 را روی کنسول خود تجربه کنند.

بازی Dragon Age 4

عدم انتشار Dragon Age 4 برای نسل هشتم تصمیم درستی است؟

در حالی که استودیو بایوور تازه‌ترین اثرش یعنی بازی Mass Effect: Legendary Edition را برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه کرده. اما شرکت مادر این استودیو یعنی شرکت الکترونیک آرتز تمرکز خود را به انتشار بازی‌های بین نسلی از جمله FIFA 22 و Battlefield 2042 معطوف کرده است. این تصمیم شرکت EA از آن جهت منطقی است که نسل نهم کنسول‌های خانگی چندان همه‌گیر نبوده. همچنان بسیاری از بازیکنان از کنسول‌های نسل قبل استفاده می‌کنند. با این حال، با افزایش درصد کاربران این دسته از پلتفرم‌ها در سال‌های آینده، کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان کنار رفته. سازندگان می‌توانند آثار خود را تنها برای پلتفرم‌های Xbox Series X ،PS5 و Xbox Series S منتشر کنند.

براساس اخبار منتشر شده، فاصله زیادی تا انتشار بازی Dragon Age 4 داریم. زیرا عرضه احتمالی این اثر برای سال 2023 برنامه‌ریزی شده است. همچنین شرکت Electronic Arts اعلام کرده که تا قبل از سال مالی 2023 (آغاز از تاریخ 12 فروردین 1401) امکان عرضه بازی دراگن ایج 4 وجود ندارد. به دلیل فاصله زمانی نسبتا زیاد تا عرضه. عدم انتشار این اثر برای کنسول‌های نسل هشتم تصمیمی درست و منطقی است.

آیا انتشار بازی Dragon Age 4 برای کنسول‌های نسل نهم شما را ناامید کرده است؟ آیا باور دارید که این امر کیفیت نهایی را بالا خواهد برد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*