شرکت Ubisoft بعد از یک دهه بازی جدیدی از سری Splinter Cell را خواهد ساخت


Matin 28 مهر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

سری Splinter Cell یکی از مشهورترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است که شرکت یوبی سافت آن را فراموش کرده و اثر جدیدی از سری اصلی معرفی نمی‌کند. اما این اقدام شرکت فرانسوی باعث نشده که بازیکنان خاطرات خوش را فراموش کنند و همواره عطش خود نسبت به تجربه یک اسپلینتر سل جدید را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارند. حال اخبار جدیدی منتشر شده که می‌توانند این دسته از بازیکنان را امیدوار کنند؛ زیرا براساس گزارش منابع مختلف، شرکت Ubisoft بعد از یک دهه به ساخت بازی جدیدی از سری Splinter Cell چراغ سبز نشان داده است.

براساس گفته‌های منابع وب‌سایت VGC، یوبی سافت قصد دارد با استفاده از بازی جدید اسپلینتر سل رضایت بازیکنانی که از احیای سری مذکور در قالب بازی‌ّهای موبایل و آثار واقعیت مجازی عصبانی و ناامید هستند، جلب کند. مشخص نیست که کدامیک از استودیو‌های شرکت Ubisoft مشغول ساخت بازی Splinter Cell هستند. با این حال دو تن از منابع آگاه نسبت به برنامه‌های یوبی سافت، اعلام کرده‌اند که این اثر توسط استودیو مونترال ساخته نخواهد شد. این استودیو پیش از این آثار مختلفی از سری اسپلینتر سل از جمله Splinter Cell: Chaos Theory و Splinter Cell: Conviction را ساخته است.

به گفته منابع آگاه، با این وجود که بازی جدید سری اسپلینتر سل در مراحل اولیه ساخت قرار داشته.

اما احتمال کمی وجود دارد که این اثر در سال آینده معرفی و رونمایی شود. بازی Splinter Cell در شرایطی عرضه خواهد شد که به دنبال موجی از تبعیض‌ها و آزار‌های جنسی، وجهه شرکت یوبی سافت در انظار عمومی خدشه‌دار شده است. همچنین گروه‌های کارمندی این شرکت از اقدامات انجام شده برای تغییر فرهنگ و بهبود محیط و شرایط کاری چندان راضی نیستند. شرکت Ubisoft قصد دارد با عرضه این اثر مورد‌انتظار تصویر خود در بین عموم را بازسازی کند. تا‌کنون این شرکت واکنشی نسبت به این اخبار نشان نداده است.

دلایل تاخیر در ساخت بازی جدید سری Splinter Cell

سری Splinter Cell مجموعه‌ای از بازی‌های مخفی‌کاری است که با پسوند Tom Clancy عرضه شده‌اند. سم فیشر (Sam Fisher) شخصیت اصلی این سری بوده که به عنوان مامور مخفی، عضوی از گروه دولتی به نام The Third Echelon است. آخرین اثر منتشر شده از سری اسپلینتر سل، بازی Splinter Cell: Blacklist است. که در سال 2013 در دسترس قرار گرفت. از زمان انتشار این بازی در حدود هشت سال می‌گذرد. که طولانی‌ترین بازه زمانی بین آثار مختلف سری Splinter Cell محسوب می‌شود.

شرگت Ubisoft سال گذشته پروژه جدیدی با محوریت سری اسپلینتر سل معرفی کرد.

که بسیاری از طرفداران و علاقه‌مندان را ناامید کرد. زیرا این بازی یک اثر واقعیت مجازی بود که با همکاری شرکت فیسبوک ساخته شده است. در سال‌های اخیر ناشر مجموعه Assassin’s Creed اعلام کرده که در حال بررسی شرایط برای احیای مجموعه‌های Tom Clancy است. ایو گیلمو (Yves Guillemot). مدیر عامل شرکت یوبی سافت، سال گذشته اعلام کرد که پیش از بازگشت، سری اسپلینتر سل باید تکامل پیدا کند. او در این باره گفته است:

زمانی که یک بازی جدید می‌سازید، باید مطمئن شوید که این اثر با آنچه که قبلا ساخته‌اید، متفاوت باشد. آخرین باری که یک بازی اسپلینتر سل ساختیم، فشار زیادی از سمت بازیکنان روی ما وجود داشت که می‌گفتند «این کار را نکنید، این بخش را تغییر ندهید». به همین دلیل برخی از تیم‌ها نسبت به کار روی سری Splinter Cell اضطراب و نگرانی داشتند. اکنون برنامه‌های مختلفی داریم و افراد مختلفی در حال بررسی شرایط هستند. بنابراین در آینده چیزهایی را به شما نشان خواهیم داد. در حال حاضر بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم.

سری Splinter Cell

علاوه بر این، مدیر عامل شرکت یوبی سافت گفته که موفقیت دیگر مجموعه‌های این شرکت مانند سری بازی‌های Assassin’s Creed .Watch Dogs و The Division عاملی اصلی انتظار برای ساخت و انتشار بازی جدید اسپلینتر سل است. این مجموعه‌ها نه تنها فروش نسبتا خوبی داشته‌اند، بلکه توسعه‌دهندگان مشتاق هستند که روی سری بازی‌های جدید‌تر کار کنند. ایو گیلمو در این باره گفته است:

به دلیل عملکرد سری Assassin’s Creed و دیگر برند‌های موفق ما، بازی‌سازان ترجیح می‌دهند روی این دسته از بازی‌ها کار کنند. ما وظیفه داریم که علایق آن‌ها را دنبال کنیم.

آیا شما هم از طرفداران Splinter Cell هستید؟ نظر شما راجع به ساخت بازی جدیدی از این سری چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*