ایکس باکس در حال ساخت یک بازی MMO جاه‌طلبانه مبتنی بر فضای ابری است


Matin 2 آبان 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

حوزه فضای ابری و فراهم کردن تجربه بازی‌ ها با استفاده از این فناوری برای مایکروسافت و بخش ایکس باکس اهمیت بسیاری داشته است. Xbox Cloud Gaming یکی از تلاش‌های آن‌ها برای حضور موفق در فضای Cloud بوده. که با استقبال نیز رو‌به‌رو شده است. حال براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، Xbox Game Studios با همکاری استودیو فنلاندی Mainframe مشغول ساخت یک اثر MMO ابری بزرگ و جاه‌طلبانه است. هدف سازندگان این بازی ایجاد شرایطی است که تمامی بازیکنان فارغ از پلتفرم مورد استفاده. از گوشی موبایل گرفته تا کنسول‌های خانگی، بتوانند اثری یکسان را تجربه کنند.

ساخت MMO ابری توسط بخش ایکس باکس برای اولین بار توسط جز کوردن (Jez Corden)، از اعضای وب‌سایت Windows Central، رسانه‌ای شد. در ادامه جف گراب، خبرنگار وب‌سایت VentureBeat، گفته او را تایید کرده و اعلام کرد که به طور جداگانه از منابع خود در مورد وجود چنین اثری شنیده است. با استناد به اطلاعات جف گراب، این اثر که در حال حاظر Pax Dei نام دارد، با هدف تقویت اکوسیستم مشترک ایکس باکس ساخته می‌شود. به واسطه این اکوسیستم بازی‌ها در سراسر دنیا و روی تمامی پلتفرم‌های موجود در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

استودیو مین‌فریم هدف خود را اینگونه شرح می‌دهد: «ترکیب ویژگی‌های آثار AAA، سبک MMO و بازی‌های موبایل و خلق تجربه‌ای سندباکس و مشترک که بازیکنان بتوانند آن را روی هر نمایشگری تجربه کنند». در گزارش وب‌سایت Windows Central اعلام شده که استودیو Mainframe نماد بازرگانی Pax Dei را به نام خود ثبت کرده. از اکتبر امسال تا سال 2031 مالکیت آن را در اختیار خواهد داشت.

ایکس باکس Cloud

گیم‌پلی بازی Pax Dei ایکس باکس چگونه خواهد بود

کانسپت و ایده کلی بازی Pax Dei به این صورت است. که پیچیدگی مکانیک‌های ابری آن متناسب با پلتفرم مورد استفاده تغییر می‌کند. برای مثال، در هنگام استفاده از گوشی موبایل می‌توانید وظایف ساده‌ای همچون ساخت آیتم‌های قابل مصرف را انجام دهید. یا زمانی که سوار بر اتوبوس در انتظار رسیدن به مقصد هستید، منابع مختلفی را جمع‌آوری کنید. وقتی که بازی مذکور را روی کنسول خانگی اجرا کرده و به سراغ مراحل پیچیده‌تر می‌روید. این آیتم‌ها و منابع اضافه بسیار مفید خواهند بود.

علاوه بر این استودیو Mainframe که اعضای آن را کارکنان سابق استودیو‌هایی همچون CCP Games ،Remedy و Next Games تشکیل می‌دهند. به دنبال ایجاد مکانیک‌های گیم‌پلی نو‌آورانه و خلاقانه‌ای است. که از آن‌ها تنها می‌توان در آثار ابری همچون بازی Pax Dei استفاده کرد. وب‌سایت رسمی استودیو مین‌فریم از این پروژه با عنوان «بازی برای یک عمر» نام می‌برد.

علاوه بر ایجاد فرصتی برای تجربه یک MMO ابری روی تمامی پلتفرم‌ها.

این امکان وجود دارد که مایکروسافت در قالب بازی Pax Dei اهداف دیگری را نیز دنبال کند. احتمال دارد ردموندی‌ها به این واسطه قصد ایجاد ابزارهای لازم برای ساخت بازی‌های ابری. و استفاده از آن‌ها در آثار بعدی استودیو‌های XboX را داشته باشند. جف گراب در گزارش خود اعلام می‌کند، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima). ممکن است به این فناوری توجه نشان داده و در اثر احتمالی خود که برای پلتفرم ایکس باکس خواهد ساخت، از آن بهره ببرد. پیش از این خالق سری Metal Gear گفته بود که قصد استفاده از عناصر هم‌زمان در بازی‌های آینده خود را دارد. همچنین او می‌خواهد آثار خود را به شکلی بسازد که بخش‌هایی از آن‌ها بسته به عوامل خارجی مانند محل زندگی بازیکنان تغییر کنند. فناوری‌های مبتنی بر فضای ابری می‌توانند راهکاری برای به اجرا در آوردن این ایده‌های بلند‌پروازانه هیدئو کوجیما باشند.

نظر شما در مورد ساخت بازی‌هایی همچون Pax Dei چیست؟ آیا آینده صنعت بازی‌های ویدیویی به سمت چنین آثاری پیش خواهد رفت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*