ایلان ماسک به دلیل مشکلات نرم افزاری جدیدترین نسخه آزمایشی رانندگی کاملاً خودکار را پس گرفت


امید دلیری 3 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک به دلیل مشکلات نرم افزاری جدیدترین نسخه آزمایشی رانندگی کاملاً خودکار را پس گرفت. مدیرعامل تسلا در توییتی نوشت که این شرکت کمتر از یک روز پس از انتشار ، آخرین نسخه نرم افزار آزمایشی خودران (FSD) این شرکت را موقتاً پس گرفته است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مشکلات عجیب و متعدد جدیدترین نسخه آزمایشی Full Self-Driving

ایلان ماسک روز یکشنبه در توییتی نوشت : با مشاهده برخی مشکلات نسخه 10.3 ، به طور موقت به 10.2 بازگردید. لطفاً توجه داشته باشید ، این مشکلات در نسخه های آزمایشی پیش می آید. آزمایش تمام پیکربندی های سخت افزاری در هر شرایطی با QA داخلی (تضمین کیفیت) غیرممکن است. بنابراین نسخه ی آزمایشی بصورت عمومی منتشر است. این اخبار در حالی منتشر می شود که تسلا مورد انتقاد نهادهای نظارتی قرار گرفته است. ایمنی سیستم پیشرفته کمک راننده که با نام تجاری اتوپایلوت شناخته می شود ، پس از برخورد چندین وسیله نقلیه با وسایل نقلیه پارک شده ، زیر سوال رفته است.

اتوپایلوت به طور استاندارد در خودروهای تسلا عرضه می شود. نرم افزار رانندگی کاملاً خودکار (Full Self-Driving) که 10000 دلار قیمت دارد ، ویژگی های رانندگی خودکارتری را ارائه می دهد. با این حال ، خودروهای تسلا خودران نیستند. این هنوز یک سیستم پیشرفته راهنمای راننده است و رانندگان باید حتی در هنگام استفاده از FSD کاملاً مراقب باشند. مطالعه اخیر MIT نشان می دهد رانندگان در حین استفاده از این ویژگی توجه کمتری دارند که می تواند منجر به خطرات ایمنی شود.

نسخه 10.3 قرار بود روز جمعه برای برخی از دارندگان تسلا منتشر شود. روز شنبه ایلان ماسک گفت که آنها باید یک روز دیگر منتظر بمانند. به تازگی ویدئوهایی توسط کاربران نسخه آزمایشی 10.3 منتشر شده است که مشکلاتی را نشان می دهد. از جمله این که با وجود هیچ خطر فوری ، هشدارهای متعددی در مورد برخورد به جلو نشان داده می شوند. همچنین برخی از خودروها حتی بدون دلیل بصورت خودکار ترمز کرده اند. رانندگان همچنین در رسانه های اجتماعی موضوعاتی از جمله ناپدید شدن گزینه Autosteer و مشکلات مربوط به کنترل کروز کنترل ترافیک را گزارش کرده اند.

ایلان ماسک در توییتی نوشت که این شرکت در حال کار بر روی مشکلات مربوط به اتوپایلوت و کروز کنترل است. مدیرعامل Tesla هنوز تاریخ انتشار احتمالی نسخه بعدی FSD را به اشتراک نگذاشته است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*