ایلان ماسک ثروتمندترین انسان جهان و تاریخ شد


امید دلیری 6 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک ثروتمندترین انسان جهان و تاریخ شد. طبق گزارش درآمد کمپانی های مختلف ، ارزش بازار تسلا در روز دوشنبه از یک تریلیون دلار فراتر رفته است. به این ترتیب مدیر عامل تسلا تبدیل به ثروتمندترین شخص در طول تاریخ و جهان شده است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

وبسایت Forbes درآمد خالص پادشاه فناوری را تا پایان روز دوشنبه 271.3 میلیارد دلار تخمین زده است. این مقدار 41.7 میلیارد دلار نسبت به جمعه ی گذشته بیشتر است. به این ترتیب سهام تسلا نزدیک به 13 درصد جهش داشته است. همچنین بیش از 16 میلیون سهام جدید به ارزش 16.1 میلیارد دلار به این کمپانی اضافه شده است. اکنون ایلان ماسک به سمت 300 میلیارد دلار پیش می رود.

سهام 23 درصدی ایلان ماسک در تسلا بخش عمده ی از ثروت او را تشکیل می دهد. با این حال او دارای سهام اقلیت در شرکت SpaceX است که در سال 2002 تأسیس کرد. این شرکت اخیراً توسط سرمایه‌گذاران 74 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. جالب اینجاست که شما املاک و مستغلات زیاد یا بسیاری از دارایی های با ارزش دیگر را در زندگی ثروتمندترین انسان جهان نمی بینید. این میلیاردر متولد آفریقای جنوبی علیرغم ثروت قابل توجه خود، سبک زندگی نسبتاً سختی را دنبال می کند.

ایلان ماسک در بهار سال 2020 متعهد شد که بخش عمده ای از دارایی های فیزیکی خود، از جمله عمارت واقع در کالیفرنیا را رها کند. از ماه ژوئن ، محل سکونت اصلی او یک خانه اجاره ای به اندازه یک آپارتمان استودیویی در بوکا چیکا واقع در تگزاس بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*