هدفون Beats Fit Pro رسماً معرفی شد


امید دلیری 11 آبان 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

هدفون Beats Fit Pro رسماً معرفی شد و برای سفارش در دسترس قرار گرفت. پس از ظاهر شدن آیکون این هدفون در iOS 15.1 و افشای آن توسط برخی از افراد مشهور ، برند Beats اپل امروز رسماً آن را معرفی کرد.

هدفون Beats Fit Pro هدفونی بی سیم با طراحی متمرکز بر ورزش تناسب اندام می باشد. این طراحی شامل بال های منعطف برای کمک به قرار گرفتن ایمن و محکم در گوش می شود. این هدفون 200 دلاری مجهز به ویژگی‌هایی که از هدفون‌های رده بالاتر اپل انتظار دارید می باشد.

ویژگی های اصلی :

  • بالشتک های سیلیکونی در سه اندازه
  • نویزگیر فعال (ANC) – Active Noise Cancellation
  • حالت شفافیت صدا (Transparency audio)
  • EQ تطبیقی
  • ویژگی Spatial Audio با ردیابی پویا
  • تراشه H1 برای پشتیبانی از Siri و Find My
  • جفت شدن و اتصال با یک لمس در iOS
  • جابجایی خودکار بین دستگاه‌ها در یک حساب iCloud
  • اشتراک‌گذاری صدا

می توان گفت هدفون Beats Fit Pro نسخه ای از AirPods Pro با تمرکز بر ورزش تناسب اندام است. این دو هدفوم مجموعه‌ای از ویژگی‌های بسیار مشابه اما طراحی‌های کاملاً متفاوتی دارند. هدفون جدید Beats فاقد پایه‌هایی است که در همه مدل‌های AirPods دیده می‌شود. همچنین دارای بال‌هایی برای قرار گرفتن محکم در گوش می باشد. بالشتک های سیلیکونی در سه اندازه مختلف نیز برای کمک به یافتن بهترین تناسب برای قرار گرقتن در کانال گوش وجود دارند. علاوه بر آن ها ، یک تست تناسب بالشتک گوش که در تنظیمات بلوتوث موجود است. این تست برای ارزیابی اینکه آیا بالشتک انتخابی شما استقرار خوبی در گوش شما ارائه می‌دهند یا خیر استفاده می شود.

 

Beats می‌گوید که از نظر ورزش تناسب اندام ، هزاران گوش را اندازه‌گیری کرده است تا بتواند بال‌های نرم را به صورت دیجیتالی مدل‌سازی کند. در واقع این بال ها کاملاً انعطاف‌پذیر هستند و در عین حال ثبات خوبی را برای ایمن نگه داشتن هدفون Beats Fit Pro در گوش فراهم می‌کنند. قرار دادن هدفون در جای خود فقط به یک چرخش جزئی پس از قرار دادن آن در گوش نیاز دارد و نوک بال را در گوش بالایی خود به هم متصل می کند. این هدفون همچنین دارای رتبه IPX4 است. به این معنی که در برابر تعریق و آب مقاوم است. بنابراین در حین انجام ورزش نیازی به نگرانی در مورد آنها نخواهید بود. 

تراشه H1

راه اندازی هدفون Beats Fit Pro به لطف تراشه H1 بسیار ساده است. بنابراین تمام کاری که باید انجام دهید ، این است که هدفون را به دستگاه خود نزدیک کنید و کیس را باز کنید. در این مرحله یک سری دستورات را مشاهده خواهید کرد تا هدفون را با دستگاه خود جفت کنید. Beats در مورد کیفیت صدای این هدفون گفته است که یک مبدل کاملاً جدید ایجاد کرده است. مبدلی برای ایجاد صدای قوی به همراه یک سیستم دریچه جدید برای به حداقل رساندن صداهای نادرست در محدوده سه برابر و از بین بردن ناراحتی ایجاد کرده است.

هدفون Beats Fit Pro مجهز به میکروفون‌های دوتایی شکل دهنده پرتو و همچنین یک میکروفون داخلی و شتاب سنج صدا می باشد. همه ی این ها با هم کار می کنند تا کیفیت صدا را هم برای پخش صدا در گوش و هم برای گرفتن صدای شما بهینه کنند. این هدفون مانند AirPods Pro و نسل سوم AirPods از سنسورهای فشاری برای کنترل‌های داخلی برخوردار نیست. در عوض سطح بیرونی هر هدفون دارای یک دکمه b (نماد Beats) است که از عملکردهای متعدد پشتیبانی می کند. درست مانند Beats Studio Buds و مشابه Powerbeats Pro.

دکمه ی b

با فشار دادن دکمه b در هر طرف ، صدا پخش یا متوقف می شود. با این دکمه همچنین می توانید پاسخ دهید یا تماس تلفنی را قطع کنید. با دوبار فشار دادن این دکمه به آهنگ بعدی منتقل و با سه بار فشار دادن به آهنگ قبلی بر می گردید. به طور پیش فرض، فشار دادن و نگه داشتن دکمه b برای یک ثانیه باعث جا به جایی بین حالت های مختلف گوش دادن می شود. این حالت ها را می توان به طور مستقل از طریق لیست Beats Fit Pro در تنظیمات بلوتوث پیکربندی کرد.

سه حالت مختلف برای گوش دادن وجود دارند. این سه حالت شامل : 

  • حالت نویزگیر فعال
  • حالت شفافیت صدا یا صدای شفاف
  • حالت استاندارد با EQ تطبیقی

 

علاوه بر این ها می توانید دکمه b یک سمت را برای فعال کردن Siri تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با فشار دادن و نگه‌داشتن این دکمه برای کنترل میزان صدا استفاده کنید. یک طرف را برای افزایش صدا و طرف دیگر را برای کاهش آن انتخاب کنید. هدفون Beats Fit Pro مجهز به حسگرهای تشخیص پوست نیز می باشد. به این معنی است که این هدفون می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی در گوش شما قرار دارد یا چه زمانی از گوش شما خارج می شود. هنگامی که آنها را وارد می کنید یا آنها را از گوش خود خارج می کنید، آهنگ به طور خودکار پخش یا متوقف می شود. با این قابلیت هنگام پرتاب شدن هدفون در کیف، مشکلی نخواهید داشت.

علاوه بر این ها ، می‌توانید با نگه داشتن کنترل کننده ی صدا در iOS ، حالت‌های گوش دادن را در Control Center دستگاه iOS خود کنترل کنید. همچنین می‌توانید Spatial/Spatialize Audio را روشن یا خاموش کنید.

پشتیبانی کیس از شارژ سریع و عدم پشتیبانی از شارژ بیسیم

طول عمر باتری هدفون Beats Fit Pro در صورت روشن بودن حالت نویزگیر فعال یا شفافیت صدا ، تا شش ساعت ارزیابی می‌شود. با خاموش بودن این حالت ها می‌توان این مدت را به هفت ساعت افزایش داد. کیس این هدفون از طریق USB-C شارژ می‌شود و متأسفانه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی کند. این کیس در صورت روشن بودن حالت نویزگیر فعال یا شفافیت صدا ، تا 21 ساعت شارژ باتری را ارائه می هد. ویژگی شارژ سریع کیس این هدفون ، تنها پس از پنج دقیقه شارژ امکان استفاده از هدفون به مدت یک ساعت را فراهم می کند. کیس این هدفون به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از AirPods یا AirPods Pro می باشد. اگرچه تقریباً به اندازه Powerbeats Pro بزرگ نیست. هدفون‌ها به صورت مغناطیسی به شکاف‌های خود در کیس شارژ می‌چسبند. حتی با تکان دادن کیس در جای خود محکم می‌مانند.

 

هدفون Beats Fit Pro علاوه بر دستگاه های اپل از اندروید با برنامه همراه اختصاصی Beats برای این پلتفرم پشتیبانی می‌کند. این هدفون در دستگاه های اندروید از جفت شدن با یک لمس ، تست تناسب و توانایی تغییر حالت‌های گوش دادن و سفارشی کردن دکمه b پشتیبانی می‌کند. اما مجموعه ای از ویژگی های خاص اپل که توسط تراشه H1 فعال شده است را ارائه نمی دهد. این هدفون 199.99 دلار قیمت دارد و در چهار رنگ بنفش سنگی (Stone Purple) ، خاکستری (Sage Gray) ، سفید و مشکی عرضه می شود. این هدفون از امروز در ایالات متحده برای سفارش و نحویل در 5 نوامبر در دسترس می باشد. این هدفون اوایل دسامبر در چین عرضه و در سال 2022 در دیگر کشورها عرضه می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*