متا استفاده از فناوری تشخیص چهره را ادامه می دهد


امید دلیری 15 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

متا استفاده از فناوری تشخیص چهره را ادامه می دهد. فیسبوک این هفته اعلام کرد که این فناوری را دیگر در پلتفرم خود به کار نخواهد گرفت. اما متا که فیسبوک زیرمجموعه ی آن است می گوید که این تعهد در مورد محصولات متاورس آن اعمال نمی‌شود. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

فیس‌بوک روز دوشنبه اعلام کرد که ابزار تشخیص چهره خود را تعطیل می‌کند و قالب‌های صورت جمع‌آوری‌شده بیش از یک میلیارد نفر را حذف می‌کند. این فناوری شامل الگوریتم بحث‌برانگیز DeepFace است که برای شناسایی افراد در عکس‌های آپلود شده برای اهداف برچسب‌گذاری استفاده شد. به گزارش وبسایت Recode ، فیسبوک دیگر از این فناوری استفاده نمی کند. اما متا به تازگی تصریح کرده که این محدودیت شامل محصولات متاورس نمی شود.

Jason Grosse سخنگوی متا می گوید : ما بر این باوریم که فناوری تشخیص چهره این پتانسیل را دارد که موارد استفاده مثبت را در آینده فعال کند. مواردی که حفظ حریم خصوصی، کنترل و شفافیت را حفظ کند. این رویکردی است که ما همچنان به بررسی آن ادامه خواهیم داد. ما می خواهیم در نظر داشته باشیم که چگونه پلتفرم‌ها و دستگاه‌های محاسباتی آینده ما می‌توانند به بهترین شکل نیازهای مردم را برآورده کنند.

بر اساس این گزارش، متا همچنان به استفاده از انواع ابزارهای بیومتریک ادامه خواهد داد. زیرا به شدت به سمت متاورس حرکت می کند. این ابزار شامل DeepFace ، یک فناوری هوش مصنوعی است. این سیستم الگوهای صورت تولید شده توسط سیستم تشخیص چهره فیس بوک را با عکس های کاربر مطابقت می دهد. متاورس متا یک فضای واقعیت مجازی چند کاربره است که در حال حاضر از طریق سخت افزار پورتال قابل دسترسی است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*