ضامن ماکرو در اپلیکیشن دوربین آیفون 13 پرو و پرو مکس در دومین نسخه آزمایشی iOS 15.2 اضافه شده است


امید دلیری 22 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ضامن ماکرو در دوربین آیفون 13 پرو و پرو مکس در دومین نسخه آزمایشی iOS 15.2 اضافه شده است. امکان کنترل دستی برای روشن یا خاموش کردن حالت ماکرو در دوربین آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس اکنون در جدیدترین نسخه آزمایشی iOS 15.2 فراهم شده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

اکنون می توانید با خیالی راحت تر از حالت ماکرو استفاده کنید

از زمان انشار iOS 15 ، کاربران آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس از حالت ماکرو بهره مند شدند. اما بلافاصله مشخص شد این ویژگی به همان اندازه که خوب است ، اشکالاتی هم دارد. در اصل خود آیفون زمانی را ارزیابی می کرد که کاربر به اندازه کافی به یک شی نزدیک می شد. به این دلیل احتمالاً کاربر قصد گرفتن عکس ماکرو دارد. یکی از مشکلات این بود که ممکن است این منطق اشتباه باشد. مورد دیگر این بود که کاربران همیشه نمی توانستند مطمئن باشند که آیا در حالت ماکرو هستند یا خیر.

اما بعد از آن هنگام فیلمبرداری یک موضوع سوم مطرح شد. هنگامی که لنز به حالت ماکرو تغییر می کند، تغییراتی ایجاد می شود. تغییرات قابل توجهی در قاب تصویر، ترکیب بندی و حتی نور. اپل اعلام کرده بود که در آینده یک کنترل دستی اضافه خواهد شد و اکنون در آخرین نسخه بتا iOS 15.2 گنجانده شده است. یوتوبری به نام Aaron Zollo برای اولین بار این کنترل دستی را مشاهده کرد. این ویژگی جدید باید فعال شود و بصورت پیش فرض فعال نیست.

برای فعال کردن ضامن ماکرو در دوربین ، ابتدا به تنظیمات دوربین رفته و حالت خودکار ماکرو را غیر فعال کنید. سپس وارید Preserve Settings شوید که در این بخش گزینه دوم Auto Macro وجود دارد که باید آن را فعال کنید. سپس هرگاه دوربین به اندازه کافی به یک شی نزدیک شود که حالت ماکرو را فعال کند، یک نماد گل ظاهر می شود. روشن یا خاموش کردن آن به صورت دستی تعیین می کند که آیا یک عکس ماکرو گرفته شود یا خیر.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*