بر اساس گزارشی جدید تسلا برخی از خودروهای خود را بدون درگاه USB فروخته است


امید دلیری 23 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

بر اساس گزارشی جدید تسلا برخی از خودروهای خود را بدون درگاه USB فروخته است. برخی از مشتریان تسلا متوجه شده‌اند که مدل 3s و مدل Ys که به تازگی خریداری کرده اند ، درگاه های USB ندارند. این مشکل اولین بار توسط وبسایت Electrek مشاهده شد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

کمبود تراشه بیش از پیش احساس می شود

طبق گزارش‌ها ، تسلا به مشتریان گفته است که کمبود تراشه باعث عرضه ی برخی از خودروها بدون درگاه USB شده است. همانطور که وبسایت Electrek اشاره کرده ، به نظر نمی رسید این مشکل تا 11 نوامبر ظاهر شود. به نظر می رسد این مشکل فقط مدل 3s و مدل Ys را تحت تاثیر قرار می دهد. خریداران اخیر به وبسایت Reddit مراجعه کرده‌اند تا نگرانی‌های خود را در مورد نبودن درگاه ها اعلام کنند. آن ها گفته اند که درگاه‌های USB-C در کنسول میانی و نزدیک صندلی‌های عقب وجود ندارد. بسیاری همچنین ادعا می‌کنند که شارژر بی‌سیم خودروی الکتریکی آنها نیز کار نمی‌کند.

کاربران مجبور خواهند بود با یک خودروی برقی گران قیمت که حتی نمی‌توانند دستگاه‌های خود را شارژ کنند، دست و پنجه نرم کنند. برخی از افراد تا زمانی که گزارش های دیگران را ندیده بودند یا خودروی خود را دریافت نکرده بودند ، متوجه نشدند که درگاه USB وجود ندارد. به گفته وبسایت Electrek ، کاربرانی که موفق به برقراری ارتباط با تسلا شده‌اند می‌گویند که این درگاه ها ممکن است در دسامبر امسال در دسترس باشند. سپس می‌توانند برای نصب آن‌ها مراجعه کنند. اما احتمالاً تضمینی نیست که قطعات حتی در آن زمان در دسترس باشند.

کمبود تراشه بسیاری از حوزه‌های فناوری را تحت تأثیر قرار داده است. صنعت خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از مدل‌های جدید بی‌ ام‌ بدون صفحه نمایش لمسی عرضه می شوند. حتی جنرال موتورز نیز تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفته است. زیرا مجبور شده بود شارژ بی سیم را کنار بگذارد و ماژول مدیریت سوخت خود را در برخی از خودروهای جدیدتر حذف کند. کمبود تراشه حتی باعث حذف هندزفری سوپر کروز کادیلاک شد. 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*