نگاهی به لباس های Spider Man در بازی Marvel’s Avengers


Matin 25 آبان 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

بالاخره بعد از یک سال انتظار از اولین جزئیات کاراکتر Spider Man که قرار است برای نسخه PS4 و PS5 بازی Marvel’s Avengers عرضه شود رونمایی شد.

از سال گذشته و با عرضه بازی Marvel’s Avengers قرار بود محتوای داستانی جدید به صورت رایگان برای این بازی عرضه شود.

تا کنون ابرقهرمان هاکای (Hawkeye) که شامل کیت بیشاپ (Kate Bishop) و کلینت بارتون (Clint Barton) میشد و همچنین کاراکتر بلک پنتر (Black Panther) به صورت رایگان بازی اضافه شده است.

اما از سال پیش اعلام شد که کاراکتر Spider Man در انحصار کنسول های خانواده پلی استیشن خواهد بود و به زودی عرضه خواهد شد. اما دیگر خبری از این کاراکتر محبوب منتشر نشد.

حال بالاخره چند روز پیش از این کاراکتر به صورت رسمی رونمایی شد و قرار است این کاراکتر در تاریخ ۳۰ نوامبر یا ۹ آذر به این بازی و بر روی کنسول PS4 و PS5 منتشر شود.

در ادامه توجه شما را به صحبت های سازندگان این بازی در مورد این ابرقهرمان و لباس های آن در این بازی جلب میکنم:

زمانی که در سال 1962 میلادی کمیک Amazing Fantasy شماره ۱۵ پخش شد، هیچ کس پیش بینی نمیکرد که مرد عنکبوتی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ابرقهرمان ها و حتی به یکی از بزرگترین نمادهای کمیک تبدیل خواهد شد. با حدود ۶۰ سال سابقه، انتخاب لباس‌های عالی برای آغاز حضور او در بازی Avengers به فکر و برنامه‌ریزی زیادی نیاز داشت. ما با همکاری نزدیک با دوستانمان در Marvel Games، مجموعه‌ای از لباس ها را انتخاب کردیم که میتواند طرفداران مرد عنکبوتی را، چه پیر و چه جوان، راضی کند.

لباس کلاسیک (Classic Suit)

استیو دیتکو (Steve Ditko) منبع الهام اصلی طراحی این لباس است. با چنین طراحی قابل شناسایی که زمان و مکان نمیشناسد، ما می‌خواستیم درست قدم برداریم و به آنچه طرفداران می‌شناسند و دوست دارند، نزدیک بمانیم. ما فقط روی بروزرسانی عناصر کلیدی این لباس تمرکز کردیم که لباس ما را دست‌سازتر می‌کند که باعث میشود برای این ابرقهرمان تنهای درخشان که تمام تلاشش را می‌کند تا AIM را از محله‌اش بیرون بیندازد باورپذیرتر شود.

ما از رنگ‌های قرمز و آبی پررنگ اسپایدی و جزئیات برازنده‌ای برای خط های تار استفاده کردیم. این ها در پارچه های کمی کهنه با شکسته شدن پانل های ورزشی متاثر از فرسودگی بیان می شوند و اطمینان حاصل می کنند که لباس می تواند در برابر حرکات آکروباتیک و انقباض آمیز که اسپایدی به آن ها مشهور است، مقاومت کند. ما حاشیه‌های چشم او را نازک کردیم و یک ناحیه شیشه‌ای وسیع‌تر ایجاد کردیم که زیبایی منحصربه‌فرد لنزهای دولایه ما را نشان می‌دهد.

لباس اصلی Marvel’s Avengers

پس از گشت وگذار با قدرتمندترین قهرمانان زمین، جهان اسپایدی نسبت به گذشته گسترش می یابد. ما می‌خواستیم ظاهری منحصربه‌فرد به او بدهیم که این تجربه را تجسم می‌بخشد. ظاهری که فوراً به‌ عنوان مرد عنکبوتی شناخته شود، اما به لطف منابع تازه‌، بهبود یافته هم باشد.

در برداشت منحصر به فرد خود، عناصری را اضافه کردیم که استعدادهای علمی و مهندسی پیتر پارکر را به نمایش می گذارد. پارچه‌های لباس او با دقت بیشتری برای یک مبارز جرم وجنایت در حال چرخش آسمان‌خراش ساخته شده‌اند. با موادی شبیه پوست کوسه در قسمت‌های قرمز رنگ و درشت‌تر و بادوام‌تر در رنگ آبی. دستکش‌ها و چکمه‌های او با گترهای لاستیکی محکم شده‌اند و نوارهای متراکم کننده در سراسر لباس او برای عملکرد و تعادل بهینه اضافه شده‌اند. ما قاب‌های چشم را به صورت ضخیم به سبک جان رومیتا پدر (John Romita Sr) و یاد او درآوردیم تا به آن نگاهی متمرکز بدهیم و نماد او را به صورت بزرگ‌تر و زاویه‌دارتر به‌روزرسانی کردیم که یک پد لمسی هم در خود دارد.

لباس پسر بیوگل (The Bugle Boy Suit)

در کمیک ها، تلاش های پیتر پارکر برای داشتن یک زندگی عادی اغلب به دلیل نیاز به مرد عنکبوتی بودن ناموفق میماند. ما با ارائه فرصتی به بازیکنان برای مقابله با دشمنان در این جلیقه ژاکت، شلوار جین و ماسک مخصوص، نیاز همیشگی او به ابرقهرمان بودن را جشن می گیریم. از آنجایی که پیتر یک عکاس مستقل هم است، مطمئناً از حملات طفره می رود و با دوربین SLR قابل اعتماد خود در همان نزدیکی به دشمنان آسیب می رساند. با طرح رنگ مشخص او که در این لباس گنجانده شده است، همه در سراسر جهان خواهند دانست که مرد عنکبوتی حتی یک روز هم به مرخصی نخواهد رفت.

لباس جنگ مخفی (The Secret War Suit)

این لباس مرد عنکبوتی که توسط گابریله دل اوتو (Gabriele Dell’Otto) برای سری کمیک های جنگ مخفی (Secret War) طراحی شده است، همیشه به عنوان یکی از قابل توجه ترین لباس های این ابرقهرمان در کمیک ها مطرح بوده است.

ما می‌خواستیم عناصر «جاسوسی» این لباس را را در نسخه خودمان تقویت کنیم و تعادلی بین رنگ‌های جسورانه هنرمند و استفاده از طرح اصلی را با پایه‌های الهام‌گرفته‌شده از شرایط تاکتیکی‌تر در مخفی کاری متعادل کنیم. مواد لاستیکی و فلزی بادوام برای دوام آوردن در محیط‌های سخت عالی هستند و قاب‌های چشم نازک تحت تأثیر طراحی Dell’Otto، نگاهی سرد را ایجاد می‌کنند. این لباس دارای الگوهای بافت ضخیم‌تر است و نماد پشتی جسورانه لباس به شدت با نماد کوچک‌تر و ظریف‌تری روی سینه‌اش در تضاد است.

آدم‌های بد بهتر است اگر دیدند مرد عنکبوتی با این لباس در حال تاب خوردن در مسیرشان است فرار کنند.

زره عنکبوتی شماره ۱ (The Spider-Armor Mark 1)

این لباس بر اساس طراحی الکس ساویوک (Alex Saviuk) از کمیک Web of Spider-Man شماره 100 که در سال 1993، زمانی که مرد عنکبوتی در حال مبارزه با Super-Adaptoid بود طراحی شده است. Mark I ما بر اساس زمان و مکانی که پیتر پارکر در زمان ایجاد آن بوده است، به روز شده است. ما تصور کردیم که این لباس در اوایل کار او مورد نیاز او بوده است. ما آن را به گونه‌ای طراحی کردیم که نسبت به زره‌های بعدی او راحت تر ساخته شده باشد و ساخت آن با وسایل و موادی که پیتر به عنوان مثال در کارگاه دبیرستان خود میتوانست به آن دسترسی داشته باشد ممکن‌تر باشد.

صفحات مخصوص “Hard Webbing” او بر روی پایه‌هایی نصب شده‌اند که به یک لباس زیر او متصل شده‌اند و در عین حال حداکثر محافظت را به او می‌دهند. کلاه او از نظر شکل الهام گرفته از کلاه موتور سیکلت است؛ در حالی که هنوز دارای لنزهای کرومی نمادین خود است که با مواد صیقلی بالا در اطراف آنها ترکیب شده است.

زره عنکبوتی شماره ۳ Spider Man (The Spider Armor Mark III)

همانطور که پیتر در دنیای Marvel’s Avengers به بلوغ رسید، توانایی های او در ساخت زره های مخصوص مرد عنکبوتی نیز افزایش یافت. لباس Mark III یا همانگونه که به آن لباس «انتهای زمین» گفته می‌شود، به دنبال نمایش همین پیشرفت است. این لباس که در اصل توسط استفانو کاسلی (Stefano Caselli) برای کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره 682 طراحی شده بود، ظاهری سنگین‌تر از سایر لباس‌های اسپایدی دارد و این به ما فرصتی داد تا تنوع بصری بیشتری را در آن به کار ببریم.

ما زره بزرگ عنکبوتی آن را با شکل آناتومی و غلاف کوله پشتی آن حفظ کردیم. روکش سرامیکی بالای بازو، نیمرخ وسیع تری را ارائه می‌کند و در عین حال وزن سبک‌تری را به لباس اضافه می‌کند و در تضاد با زره ساعد ساده‌ شده حاوی محفظه‌های افشانه در نزدیکی مچ دست است. لباس زیر او ظاهر و احساس گشادتری با حالت های لباس نظامی دارد. همچنین تقویت در اطراف زانوها و پاها مشاهده میشود. کلاه ایمنی او نیز ساختار زاویه ای الهام گرفته از طراحی خود را حفظ می کند که در نهایت این لباس را به یکی از تهاجمی ترین پیشنهادات ما برای مرد عنکبوتی تبدیل می کند.

لباس نوآر (Noir Suit)

در اولین شماره کمیک Spider-Man: Noir ، برداشت تاریک‌تر کارمینه دی جیاندومنیکو ( Carmine Di Giandomenico) از مرد عنکبوتی به راحتی یکی از محبوب‌ترین طراحی‌های جدید اوست. با کت چرم مشکی چشمگیر، ماسکی که به طور تیکه دوزی دوخته شده و عینک های خلبانی. این لباس مطمئناً توجه همه را جلب خواهد کرد. یکی از تزئینات ما بر روی این لباس این بود که شمایل عنکبوت دوخته شده را در ژاکت و کت او قرار دادیم تا ماسک را بقیه اجزای لباس یکسان کنیم.

کاراکتر Spider Man قرار است در قالب محتوای رایگان و رویداد With Great Power به صورت انحصاری بر روی کنسول PS4 و PS5 برای بازی Marvel’s Avengers در تاریخ ۳۰ نوامبر 2021 میلادی یا ۹ آذر ۱۴۰۰ عرضه شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*