با عرضه ی گلکسی واچ 4 ، اپل واچ در سه ماهه سوم امسال جایگاه خود را به سامسونگ واگذار کرد


امید دلیری 2 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

با عرضه ی گلکسی واچ 4 ، اپل واچ در سه ماهه سوم امسال جایگاه خود را به سامسونگ واگذار کرد. مدتی بود که اپل پیشروی بازار ساعت های هوشمند بود. اما با عرضه ساعت هوشمند جدید سامسونگ ، اپل رقیب خود را به دست آورد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

طبق برآوردهای وبسایت Counterpoint Research ، فروش اپل واچ در دوره سه ماهه منتهی به سپتامبر 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این کاهش ممکن است نتیجه عرضه دیرتر از حد معمول برای اپل واچ سری 7 باشد. ساعت هوشمندی که در ماه اکتبر پس از رونمایی در اواسط سپتامبر منتشر شد. بعید بود مشتریانی که قصد خرید ساعت هوشمند جدید داشتند ، اپل واچ سری 6 یا اپل واچ SE را در هفته های میانی خریداری کنند. این موضوع احتمالاً فروش کلی ساعت های هوشمند اپل را برای نزدیک به یک ماه کاهش داده است. البته عرضه ی گلکسی واچ 4 هم بی تأثیر نبوده است.

سامسونگ با عرضه گلکسی واچ 4 بزرگترین حرکت خود را در بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه سوم انجام داد. به دلیل تقاضای زیاد برای سری گلکسی واچ 4 ، سامسونگ جایگاه دوم را از هوآوی پس گرفت. تصمیم این شرکت برای انتقال سخت افزار ساعت هوشمند خود به سیستم عامل Wear ، سهم بازار سیستم عامل آن را به 17 درصد افزایش داد. در صورتی که سهم بازار آن سه ماهه دوم سال 2021 حدود 4 درصد بود.

Sujeong Lim تحلیلگر ارشد وبسایت Counterpoint Research گفت: سامسونگ در سه ماهه سوم بهتر از حد انتظار عمل کرد. اگرچه فروش گلکسی واچ 4 بسیار بالاتر از حد انتظار بود. اما بیش از 60 درصد از کل فروش در آمریکای شمالی و اروپا بوده است. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*