قرارداد انحصاری مخفی مایکروسافت با کوالکام دلیل عدم عرضه ویندوز برای مک های مبتنی بر Arm


امید دلیری 2 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

قرارداد انحصاری مخفی مایکروسافت با کوالکام دلیل عدم وجود ویندوز برای مک های مبتنی بر Arm. مایکروسافت از عرضه ویندوز 11 برای مک‌های M1، M1 Pro و M1 Max اپل که بر اساس معماری Arm ساخته شده‌اند خودداری کرده است. اکنون ممکن است دلیل آن را بدانیم ، یک قرارداد انحصاری مخفی با کوالکام. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

به گفته وبسایت XDA-Developers ، ویندوز مبتنی بر Arm تنها در دستگاه‌های دارای SoC کوالکام در دسترس قرار گرفته است. زیرا قبلاً یک معامله مخفی بین مایکروسافت و کوالکام صورت گرفته است. دو نفر از آشنایان با این معامله به XDA گفتند که این قرارداد به زودی منقضی می شود. اما هیچ صحبت خاصی در مورد زمان پایان آن وجود ندارد. زمانی که قرارداد بین مایکروسافت و کوالکام تمام شود ، شاید مایکروسافت آزاد شود. در واقع بتواند ویندوز مبتنی بر معماری Arm را برای مک های سیلیکونی اپل در دسترس قرار دهد.

مک‌های سیلیکونی اپل بوت کمپ را ارائه نمی‌کنند. در حال حاضر هیچ پشتیبانی رسمی از ویندوز در این مک ها وجود ندارد. دارندگان مک های M1، ‌M1 Pro و ‌M1 Max با گزینه‌های کمی برای دسترسی به ویندوز در دستگاه‌های خود مواجه هستند. در ماه سپتامبر ، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه Arm ویندوز 11 برای مک‌های سیلیکونی اپل از طریق مجازی‌سازی یا موارد دیگر ، سناریوی پشتیبانی‌شده نیست. بنابراین این احتمال وجود دارد که باز هم این اتفاق نیفتد.

دارندگان مک های سیلیکونی اپل که نیاز به دسترسی به ویندوز دارند، می‌توانند از Parallels 16.5 یا بالاتر استفاده کنند. کابران می توانند از این نرم افزار برای اجرای بیلدهای Insider Preview ویندوز 10 و 11 که برای معماری Arm ایجاد شده‌اند استفاده کنند. اما اغلب مشکلاتی وجود دارد که مجبور به تحمل آن ها خواهند بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*