Spotify محتوای کمدین های محبوب را به دلیل اختلاف در مورد حق امتیاز حذف کرد


امید دلیری 15 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

Spotify محتوای کمدین های محبوب را به دلیل اختلاف در مورد حق امتیاز حذف کرد. این پلتفرم محبوب آثار برخی از محبوب‌ترین کمدین‌ها را به دلیل اختلافات در مورد حق امتیاز کنار گذاشته است. کمدین هایی از جمله Kevin Hart ، John Mulaney ، Tiffany Haddish و Jim Gaffigan. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

وبسایت The Wall Street Journal گزارش جدیدی در این مورد منتشر کرده است. گزارشی مبنی بر اینکه تعدادی از کمدین های سرشناس به دنبال پرداخت حق امتیاز برای جوک‌های خود هنگام پخش در رادیو هستند. همچنین در سرویس‌هایی مانند Spotify، Pandora، YouTube و SiriusXM. تلاش‌های کمیک‌ها توسط شرکت مدیریت حقوق جهانی Spoken Giants پشتیبانی می‌شود. این شرکت تلاش می‌کند تا تضمین کند که کمدین ها به‌درستی برای محتوای گفتاری خود حق امتیاز می گیرد.

کمدین ها معمولاً توسط لیبل یا توزیع کننده آنها همراه با سازمان حقوق اجرای دیجیتال SoundExchange حقوق می گیرند. البته هنگامی که یک سرویس دیجیتال محتوای آنها را پخش می کند. با این حال، آنها از نظر فنی برای نوشتن آن محتوا ، حقوق و امتیاز دریافت نمی کنند. Spoken Giants امیدوار است این رویه تغییر کند. Spotify پس از مذاکرات ناموفق با Spoken Giants ، صدها محتوای کمدین ها را از سرویس خود حذف کرد. Spotify در بیانیه‌ای به WSJ گفت که قبلاً مقدار قابل توجهی پول برای محتوای مورد نظر پرداخت کرده است و مایل است به این کار ادامه دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا Spotify دوباره سعی خواهد کرد با Spoken Giants به توافق برسد یا اینکه محتوای کمدین ها بازخواهند گشت یا خیر. با توجه به اینکه انتظار می رود Spotify تا پایان سال بیش از 400 میلیون کاربر داشته باشد، کمدین های آسیب دیده ممکن است میزان قابل توجهی از دنبال کنندگان خود را از دست بدهند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*