آیفون 14 مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی و آیفون 15 مجهز به لنز تاشو خواهند بود


امید دلیری 30 آذر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیفون 14 مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی و آیفون 15 مجهز به لنز تاشو خواهند بود. Ming-Chi Kuo معتقد است که آیفون 14 اپل از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. آیفون 15 نیز از زوم اپتیکال بهتر با لنز پریسکوپ برخوردار خواهد بود. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

دوربین 48 مگاپیکسل

دوربین آیفون یک نقطه بازاریابی اصلی برای اپل است. اما در حالی که تمرکز بر روی عکاسی محاسباتی و بهبود در نور کم بوده است، وضوح تصویر کاملاً ثابت باقی مانده است. به نظر می رسد که اپل می تواند جهش قابل توجهی در وضوح برای آیفون های بعدی داشته باشد. بر اساس یادداشت TF Securities که توسط وبسایت AppleInsider مشاهده شده است، تحلیلگر Ming-Chi Kuo ادعا می کند که دوربین آیفون 14 دارای دوربین 48 مگاپیکسلی خواهد بود. Kuo پیش‌بینی می‌کند که این تغییر به بهبود وضعیت مالی شرکت Largan کمک خواهد کرد. این شرکت تایوانی تأمین‌کننده قطعات دوربین می باشد.

این اولین پیش‌بینی Ming-Chi Kuo در رابطه با وجود یک دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون بعدی نیست. زیرا او در یادداشتی در آوریل این موضوع را بیان کرده بود. سنسور بزرگ 1/1.3 اینچی که برای تصویربرداری با زاویه باز استفاده می‌شود، به طور بالقوه عملکرد ترکیبی را ارائه می‌کند. همچنین ضبط ویدیوهای 8K را ارائه می دهد. البته این به این معنی نیست که تمام تصاویر گرفته شده توسط آیفون بعدی ، 48 مگاپیکسلی خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود این دوربین از Binning پیکسل برای بهبود دقت رنگ و عملکرد در نور کم استفاده کند. این امر با استفاده از چهار پیکسل مجزا برای هر پیکسل تولید شده از یک عکس در نور کم میسر می شود.

اگر این ها درست باشند ، نتیجه نهایی این است که همچنان عکس‌های 12 مگاپیکسلی برای عکس‌های کم‌نور و حداکثر ۴۸ مگاپیکسل برای سوژه‌های با نور روشن خواهد بود. دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 در حال حاضر از این تکنیک استفاده می کند.

دوربین پریسکوپ در آیفون 15

علاوه بر وجود دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 14 ، Ming-Chi Kuo پیش بینی دیگری نیز کرده است. در حالی که افزایش وضوح یک بهبود است ، بهبود دیگری نیز می تواند در راه باشد که بر بزرگنمایی تأثیر می گذارد. Ming-Chi Kuo پیش بینی می کند که می توان از پریسکوپ یا چینش لنز تاشو در آیفونی که در سال 2023 معرفی می شود استفاده کرد. لنزهای تاشو از منشور و آرایش آینه ای پیچیده استفاده می کنند تا مسیر طولانی تری برای عبور نور از اجزای لنز ایجاد کنند. این امر امکان زوم اپتیکال با دامنه های بزرگتر از آرایش های معمولی را فراهم می کند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*