رونمایی از شهر مجازی تارنا / عبور از دروازه های جهانی فناوری


امید دلیری 5 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به گزارش مجله اینترنتی سیبو به نقل از تارنا ؛ مهدی خسروی رئیس شورای اجرایی موسسه ادبی تارنا خبر از اجرایی کردن شهر مجازی تارنا در مدل جهانی داد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

امروزه با اعلام خبر شرکت فیسبوک از اجرایی کردن آخرین دستاورد خود بنام متاورس ، هیجان زیادی در فضای مجازی ایجاد شده است. این سیستم با ترکیب واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به زودی وارد بازار خواهد شد. سیستمی که قرار است جایگزین اینترنت شود و سبک جدیدی را در زندگی افراد ایجاد کند.

مهدی خسروی رئیس شورای موسسه تارنا و مدیر انفورماتیک این مجموعه در گفتگو با تارنا اعلام کرد :

ما به زودی بر اساس مدل جهانی متاورس از شهر مجازی تارنا رونمایی خواهیم کرد. این شهر بر اساس واقعیت افزوده و مجازی درست شده است. افراد می توانند با زدن عینک های مخصوص و نصب سیستم مورد نظر در گوشی های همراه وارد شهر مجازی تارنا شوند. در کنار خبرخوانی، پخش دکلمه و استفاده از امکانات پایگاه خبری تارنا، شاعران نام آشنای ایران را به صورت سه بعدی تماشا کنند.

خسروی اشاره کرد :

ما نزدیک به سه سال است که این سیستم را در اندیشکده مهندسی محتوای مدیای ایرانیان طراحی کرده ایم. اما با مطرح شدن متاورس توسط کمپانی های بزرگ سیلیکون ولی تصمیم گرفتیم از شهر تارنا رونمایی کنیم. تا از بازار جهانی عقب نمانیم. اراده ما بر این بود تا به جهان نشان دهیم که جوانان ما در قله بزرگ فناوری قرار گرفته اند.

شهر مجازی تارنا قابلیت های زیادی دارد و روبه توسعه است. ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا در ابتدای سال آتی از شهر تارنا رونمایی کنیم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*