یک ماد ساز تصمیم به بازسازی GTA San Andreas گرفت


Matin 6 دی 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

انتشار بازی GTA Trilogy یکی از اتفاقات ناخوشایند سال 2021 بود و ایرادات بازی و انتشار یک اثر ناقص با انتقاد اکثریت مواجه شد. طرفدارانی که منتظر دریافت یک بازی کامل با گرافیک مدرن بودند، نارضایتی خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند و راک‌استار را موظف به عذرخواهی کردند. آپدیت‌های مختلفی برای حل مشکلات منتشر شده، اما بازی با استانداردهای طرفداران هم‌خوانی ندارد و این باعث شده تا یکی از طرفدارهای قدیمی این مجموعه، تصمیم به بازسازی GTA San Andreas با کیفیت بهتر بگیرد.

یکی از کاربران تالار گفتگو ردیت به نام MapEditorMaster، ویدیویی از مراحل بازسازی GTA San Andreas به اشتراک گذاشته است. این ویدیو، بازی با کیفیت بصری بالایی نشان می‌دهد که تفاوت زیادی با ریمستر انجام شده توسط راک‌استار دارد. به نظر می‌رسد که این کاربر، تجربه‌ی مناسبی در زمینه‌ی توسعه بازی و ساخت ماد گرافیکی دارد و به همین دلیل می‌خواهد پروژه را شخصاً به پایان برساند و نشان دهد که می‌توان چنین کاری را بهتر از توسعه‌دهنده انجام دهد.

ویدیو منتشر شده، تنها بخشی از Grove Street را نمایش می‌دهد و خبری از گیم پلی نیست. او قول داده است که به زودی ویدیویی از روند بازسازی GTA San Andreas منتشر کند و پیشرفت پروژه را توضیح دهد. تعدادی از کاربران به ویدیو منتشر شده واکنش نشان داده‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که شرکت Take-Two می‌تواند از او شکایت کند و پروژه‌اش را متوقف کند. تیک تو اخیراً مادسازهای GTA را به شکایت حقوقی تهدید کرده است و تعدادی از مادهای قدیمی را هم حذف کرده است.

بازسازی GTA San Andreas

ساخت GTA San Andreas از ابتدا

اگر چه نگرانی وجود دارد، اما این کاربر در پاسخ گفته است که او فایل‌های بازی را دست‌کاری نکرده است و همه‌چیز را از صفر تولید کرده است. راک‌استار تنها می‌تواند از افرادی شکایت کند که فایل‌های بازی را دست‌کاری کنند و این در حالی است که او سعی کرده تا GTA San Andreas را به صورت کامل بازتولید کند. او همچنین از موتور گرافیکی Dunia بازی فارکرای 5 استفاده کرده است که قدرت پردازشی بالایی دارد و می‌توان بازی‌های با کیفیت گرافیکی بی‌نظیری تولید کرد. در نتیجه او یک ماد گرافیکی برای سن آندریاس نمی‌سازد و این پروژه‌ای است که می‌تواند راک‌استار را موردانتقاد بیشتر قرار دهد.

 

مشخص نیست آیا راک‌استار می‌تواند این پروژه را متوقف کند یا خیر، زیرا که او از فایل‌های اصلی استفاده نکرده است و همچنین هیچ‌گونه از المان‌های اصلی GTA San Andreas را به کار نبرده است. پروژه‌های مشابه در طی سالیان اخیر انجام شده و برای نمونه، بازسازی بازی P.T که دمویی از نسخه جدید سایلنت هیل بود، توسط یک طرفدار انجام  شد و کونامی بعدها پروژه‌ی این فرد را متوقف کرد و اجازه‌ی دسترسی به آن را گرفت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*