بازی Halo: Combat Evolved در‌ ابتدا تنها یک اثر چندنفره اینترنتی بود


Matin 7 دی 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

اگر از بازیکنان قدیمی و دوران کنسول خاطره‌انگیز Xbox Original باشید، برای یکبار هم که شده موفق به تجربه‌ی بازی Halo: Combat Evolved شده‌اید. کامبت ایوالود را بدون‌تردید می‌توان یکی از بنیان‌گذاران نوین سبک تیراندازی اول‌شخص یا همان First Person Shooter تلقی کرد، اثری به‌مراتب پیشرو که بیش از پیش با خط‌داستانی منحصربه‌فرد نام خود را در لیست یکی از برترین بازی‌های تیراندازی بر سر زبان‌ها انداخت.

استودیو بانجی که به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین‌ توسعه‌دهندگان بازی‌های تیراندازی اول‌شخص از قبیل مجموعه بازی‌های Halo و Destiny شناخته می‌شود، در سال 2000 میلادی توسط مایکروسافت خریداری و در نخستین پروژه‌‌های خود، بازی فوق‌العاده موفق Halo: Combat Evolved را روانه‌‌ی بازارهای جهانی کرد. هفت سال بعد، بانجی با توافقی دوطرفه از مایکروسافت جدا و به یک شرکت مستقل خصوصی تحت‌عنوان Bungie LLC تبدیل شد. جدایی‌ای که بیش از پیش آینده‌ی فرنچایز دوست‌داشتنی هیلو را متزلزل و آسیب‌پذیر می‌کرد.

تصور Halo: Combat Evolved بدون بخش تک‌نفره و خط‌داستانی آنقدر سخت است که هر یک از طرفداران مجموعه بازی‌های هیلو را به ستوه می‌آورد. به گفته‌ی برنامه‌نویس ارشد بازی Combat Evolved اسپارتان‌های دوست‌داشتنی هیلو، پیش از شناخته‌شدن از طریق قابلیت‌های Co-Op و Split-Screen ابتدا و در ماموریت‌های بخش تک‌نفره نامی برای خود دست و پا کرده‌اند همان‌حال که بانجی، در نخستین فازهای ساخت کامبت ایوالود، آن را به‌عنوان پروژه‌ای چندنفره مبتنی بر اینترنت و نقطه‌عطف سرویس Xbox Live درنظر گرفته بود.

Halo 4

در جدیدترین شماره از مجله Retro Gamer استفان سینکلر، برنامه‌نویس چندنفره Halo: Combat Evolved اذعان داشت که در سال 1999 میلادی، هرگز بخش کمپین تک‌نفره برای هیلو در دستور کار قرار نداشت.

کامبت ایوالود برای تجربیات اینترنتی چندنفره و در ابتدایی‌ترین حالت ممکن ساخته شده بود. تنها مدت کوتاهی بعد از اتمام مراحل ساخت، بانجی به عقب بازگشت و کمپین تک‌نفره را خلق کرد.

همچنان با گذشت سالیانه‌سال از راه‌اندازی بخش چندنفره بازی Halo: Combat Evolved می‌توان از تجربه‌ی چندین‌باره آن به نیکی یاد کرد. اگر برای سیر در یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین بازی‌های تیراندازی اول‌شخص بی‌تابی می‌کنید، تجربه‌ Halo Infinite با حفظ المان‌های یک اثر تیراندازی کلاسیک در قامت پروژه‌ای مدرن و امروزی خالی از لطف نخواهد بود. هیلو اینفینیت در کنار ارائه‌ی آیتم‌های شخصی‌سازی هیجان‌انگیز از جمله کلاه خوش خرگوشی بر روی سرویس‌ گیم پس، رایانه‌های‌شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری دردسترس است.

استودیو بانجی به‌عنوان گرامی‌داشت سالگرد 20 سالگی برند Xbox در کنار سی‌امین سالگرد خود، اقدام به انتشار برخی از کاراکترها و سلاح‌های شناخته‌شده بازی هیلو از جمله Focus Rifle, Energy Sword, Battle Rifle و حتی Halo Magnum Pistol در قالب یک پک تحت‌عنوان 30th-Anniversary بر روی Destiny 2 کرده است.

این در حالی‌ست که پیرامون انتشار نسخه‌ی جدید مجموعه بازی‌های هیلو تحت‌عنوان Halo Infinite آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت، ایکس باکس اخیرا طی مصاحبه‌ای بر روی پروفایل خود در GQ اذعان داشت شرایط حال‌حاضر و اکوسیستم جدید خانواده Xbox می‌توانست استودیو بانجی را همچنان در قامت یکی از استودیو‌های فرست‌پارتی ردموندی‌ها یا همان Microsoft Game Studios حفظ کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*