سامسونگ از اولین مانیتور گیمینگ 4K با رفرش ریت 240 هرتز رونمایی کرد


Matin 13 دی 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

چند روز تا شروع نمایشگاه CES 2022 مانده است و تعدادی از محصولات، قبل از نمایشگاه معرفی شده‌اند. پس از آنکه موس گیمینگ با حافظه اس اس دی معرفی شد؛ سامسونگ تصمیم به معرفی اولین مانیتور گیمینگ 4K با رفرش ریت 240 هرتز گرفته است. مانیتور الترا خم سامسونگ قدم تازه‌ای در نمایش بهتر بازی‌‌ های جدید خواهد بود.

مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 شرکت سامسونگ با نسبت ابعادی 16:9، کیفیت فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش قرار است در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شود، اما اطلاعات اولیه توسط سامسونگ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این مانیتور با خم 1000R و پنل 32 اینچ، توانایی منحصر به فرد سامسونگ در تولید پنل‌های صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد؛ زیرا که اکثر مانیتورهای گیمینگ خم، دارای شعاع حداقل 1500R هستند و مدل جدید، تفاوت زیادی را نشان می‌‌دهد.

مانیتور گیمینگ سامسونگ

سامسونگ از فناوری کوانتوم مینی ال ای دی (Quantum Mini LED) برای ساخت پنل استفاده کرده که تاثیر زیادی در میزان روشنایی آن داشته است. سامسونگ،میزان روشنایی مانیتور Odyssey Neo G8 را 2000 نیت اعلام کرده است و آن را با اصطلاح کوانتوم HDR 2000 گزارش کرده است. سامسونگ مدعی است که شیوه‌ی کنترل روشنایی صفحه‌نمایش باعث شده تا این مانیتور در نوع خود بهترین باشد و تصاویر با جزئیات بیشتری نشان داده شوند و عمق رنگ سیاه نیز بیشتر شود.

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ سامسونگ

Odyssey Neo G8 اولین مانیتور گیمینگ 4K با رفرش ریت 240 هرتز و زمان واکنش 1 میلی ثانیه است. به عبارتی دیگر، مانیتور جدید Samsung از رزولوشن 3,840 در 2,160 پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که پیشین Neo G9 Odyssey تنها قابلیت نمایش تصاویر با وضوح کواد HD پلاس (QHD Plus) را داشت. تمامی فناوری‌های گرافیکی از جمله Gsync انویدیا و FreeSync شرکت AMD توسط مانیتور گیمینگ سامسونگ پشتیبانی می‌شوند و این باعث شده تا قیمت نهایی محصول سر به فلک بکشد.

مانیتور گیمینگ Odyssey-Neo-G82

انتظار می‌رود که مانیتور Odyssey Neo G8 دارای یک پورت DisplayPort 1.4 و همچنین دو پورت HDMI 2.1 باشد. در صورتی که کابل اچ دی خود را تغییر نداده‌اید، بهتر است نگاهی به تغییرات پورت‌های جدید بیندازید. قیمت نهایی محصول توسط Samsung اعلام نشده است و واضح است که با قیمت هنگفتی روبه‌رو هستیم و ممکن است محصول جدید سامسونگ به گران‌ترین مانیتور موجود در بازار تبدیل شود. منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در روزهای آینده باشید. نظر شما در مورد این غول سخت‌افزاری چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*