اپل اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان شد


امید دلیری 14 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان شد. غول فناوری اولین شرکت سهامی عام در جهان است که از این آستانه عبور کرده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

با ارزش ترین شرکت جهان

قیمت سهام اپل در معاملات روز دوشنبه در ساعت 13:46 به وقت شرقی برای مدت کوتاهی به 182.86 دلار رسید. ضرب این قیمت در تعداد سهام موجود منجر به ارزش بازاری بیش از 3 تریلیون دلار می شود. ارزشی که حتی بزرگتر و بیشتر از اقتصاد بریتانیا می باشد. سهام اپل از ابتدای سال 2020 حدود 41.26 درصد افزایش یافته است. با این حال Katy Huberty تحلیلگر وبسایت Morgan Stanley در تاریخ 7 دسامبر استدلال کرد که ارزش سهام اپل کمتر از آن چه که هست ارزش گذاری شده است.

Katy Huberty در یادداشت خود گفت که قیمت سهام اپل منعکس کننده نوآوری های آینده مانند یک پلت فرم AR/VR یا ماشین اپل نیست. علاوه بر این، او گفت که عملکرد آیفون و اپ استور در کوتاه مدت افزایش یافته است. غول فناوری کوپرتینویی اولین شرکتی بود که در سال 2020 از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرد. اکنون تبدیل به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان شده است. حتی قبل از یادداشت Huberty، قیمت سهام اپل در حال افزایش بود. در ماه نوامبر، سهام اپل در میان شایعات مربوط به توسعه ماشین اپل – Apple Car به رکورد بالایی بسته شد.

به نظر می رسد اپل در میانه چرخه ارتقای آیفون به رهبری آیفون 12 و آیفون 13 باشد. همزمان با یادداشت Huberty، یک گزارش زنجیره تأمین نشان داد که تقاضای آیفون حتی در بحبوحه کاهش تولید همچنان قوی است. آن گزارش حاکی از آن بود که اپل از تامین کنندگان خواسته است تا تولید خود را افزایش دهند تا به تقاضای زیاد پاسخ دهند. وبسایت Wedbush در تاریخ 12 دسامبر پیش‌بینی کرده بود که اپل سد 3 تریلیون دلاری را در سال 2022 خواهد شکست.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*