Elizabeth Holmes به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد


امید دلیری 14 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

Elizabeth Holmes به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد. هیئت منصفه امروز نتیجه گرفت که الیزابت هولمز عمداً سرمایه‌گذاران را در مورد قابلیت‌های فناوری آزمایش خون در شرکت Theranos گمراه کرده است. او متهم به سه فقره کلاهبرداری شده است. او همچنین متهم به توطئه برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران همراه با شریک خود Sunny Balwani شده است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

Elizabeth Holmes برای هر یک از این اتهامات با 20 سال زندان مواجه است. هیئت منصفه او را در دو فقره کلاهبرداری از بیماران و همچنین توطئه برای کلاهبرداری از بیماران بی گناه مجرم شناخته است. هیئت منصفه در مورد سه مورد کلاهبرداری دیگر رای نداده است. الیزابت هولمز مؤسس و مدیرعامل شرکت Theranos بود. شرکتی که قول داد با توسعه دستگاهی که می تواند صدها آزمایش پزشکی را تنها بر روی چند قطره خون انجام دهد، فرآیند آزمایش خون را متحول کند.

شرکت Theranos در مقطعی بیش از 9 میلیارد دلار ارزش داشت. اما در سال 2015، افشاگری در Wall Street Journal مشکلات بزرگی را در زمینه فناوری Theranos فاش کرد. سپس فدرال در تحقیقات خود در مورد این شرکت مشکلاتی را یافت. مشکلاتی که ایمنی بیمار را در آزمایشگاه‌های آن به خطر انداخته است. این شرکت در سال 2016 آزمایشگاه‌های خود را تعطیل کرد. سپس Elizabeth Holmes و شریک سابقش Sunny Balwani در سال 2018 در دادگاه فدرال متهم به کلاهبرداری شدند.

دولت ایالات متحده ادعا می کند که Elizabeth Holmes و Sunny Balwani عمداً سرمایه گذاران و مردم را در مورد قابلیت اطمینان فناوری آزمایش خون شرکت Theranos گمراه کرده اند. محاکمه ی الیزابت هولمز ماه ها به دلیل بارداری او و شیوع ویروس COVID-19 به تعویق افتاد. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*