اینتل می گوید پردازنده Core i9 جدید مخصوص لپ تاپ این شرکت سریعتر از پردازنده M1 Max اپل است


امید دلیری 15 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اینتل می گوید پردازنده Core i9 جدید مخصوص لپ تاپ این شرکت سریعتر از پردازنده M1 Max اپل است. امروز اینتل از نسل دوازدهم پردازنده های جدید سری Core مناسب برای لپ تاپ ها رونمایی کرد. علاوه بر رونمایی ، این شرکت ادعا کرد که این پردازنده ی جدید سریعتر از تراشه M1 Max اپل می باشد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

رقابت پردازنده های اینتل با پردازنده های اپل

پردازنده Core i9 جدید دارای یک CPU چهارده هسته ای با شش هسته عملکرد بالا و هشت هسته با عملکرد بهینه است. در حالی که تراشه 10 هسته ای M1 Max دارای هشت هسته عملکرد بالا و دو هسته با عملکرد بهینه است. تراشه رده بالا اینتل دارای حداکثر فرکانس Turbo Boost 5.0 گیگاهرتز است. اما توان مصرفی می تواند تا 115 وات برسد. این مقدار به طور قابل توجهی بیشتر از تراشه M1 Max است. به این دلیل برای پوشش حرارتی دستگاه هایی مانند مک بوک ایده آل نیست.

اینتل به عنوان بخشی از بازاریابی خود، نموداری از میزان عملکرد در مقابل برق مصرفی را به اشتراک گذاشت. در این نمودار عملکرد بر اساس کامپایل باینری ها با مجموعه معیار SPEC CPU 2017 اندازه گیری شده است. جالب اینجاست که نمودار ادعا می‌کند که پردازنده Core i9 جدید عملکرد سریع‌تری نسبت به پردازنده M1 Max به ازای هر وات دارد. اما به طور کلی M1 Max هنوز هم می‌تواند با وات‌ بسیار پایین‌تری کار کند.

البته برای مقایسه واقعی پردازنده Core i9 جدیدبا پردازنده M1 Max باید منتظر باشیم. باید ببینیم پردازنده‌های نسل دوازدهم Core در آزمایش‌های واقعی چگونه عمل می‌کنند. تراشه‌های جدید اینتل مطمئناً سریع هستند. اما اپل احتمالاً از اینکه به سمت پردازنده های انحصاری خود حرکت کرده پشیمان نیست. چرا که پردازنده های اپل با توجه به راندمان انرژی ، عملکرد چشمگیری را بدون گرم شدن در سیستم‌های باریک و سبک مانند مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ارائه می‌دهند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*