میزان فروش «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» از «شوالیه‌ی تاریکی» هم بیشتر شد


Matin 17 دی 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اخیرا Deadline گزارش کرده که «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (IMDB) به دوازدهمین فیلم پرفروش تمام دوران در ایالات متحده و کانادا تبدیل شده و از فیلم‌های «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (۵۳۲ میلیون دلار) و «شوالیه‌ی تاریکی» (۵۳۴ میلیون دلار) نیز پیشی گرفته است. این فیلم در روزهای آتی به ده فیلم پرفروش باکس‌آفیس داخلی می‌پیوندد و میزان فروش آن از بازسازی «شیرشاه» (۵۳۴ میلیون دلار) و «شگفت‌انگیزان ۲» (۶۰۸ میلیون دلار) نیز خواهد گذشت.

از آن‌جایی که استودیو مارول ۲۵ درصد از هزینه‌های تولید فیلم را در ازای ۲۵ درصد سود آن پوشش می‌دهد، ساخته‌ی پرطرفدار جان واتس می‌تواند سودآورترین فیلم سونی باشد. کارشناسان مالی پیش‌بینی کرده‌اند که پس از متعادل کردن تمام هزینه‌های بازاریابی، هزینه‌های نمایش و درآمد تبلیغاتی فیلم، آخرین قسمت «مرد عنکبوتی» تقریبا ۶۱۰ میلیون دلار سود خواهد داشت که سونی ۴۵۷ میلیون دلار از این مبلغ را به دست خواهد آورد.

یکی از دلایل این موفقیت بزرگ، کمپین بازاریابی گسترده‌ای بود که باعث شد عده‌ای تصور کنند قرار است توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در کنار تام هالند به ایفای نقش بپردازند. (کسانی که می‌خواهند بدانند آن‌ها درست می‌گویند یا نه، باید بلیت فیلم را تهیه کنند.) در نتیجه، همه شاهد افزایش فروش بلیت‌های اولیه بودند و طرفداران برای دیدن این فیلم به رقابت می‌پرداختند. کوین فیگی، رئیس استودیو مارول، تبلیغات «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» را با فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» مقایسه کرد که در حال حاضر دومین فیلم پرفروش تمام دوران است.

پس از سومین بازی تام هالند در نقش پیتر پارکر، محبوبیت این بازیگر به‌شدت افزایش یافته و خود او گمان می‌کند که این فیلمْ اوج فعالیت حرفه‌ای او باشد. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» هم‌اکنون در سینماها روی پرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*