تلسکوپ فضایی جیمز وب با موفقیت آینه اصلی خود را باز کرد


امید دلیری 20 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تلسکوپ فضایی جیمز وب با موفقیت آینه اصلی خود را باز کرد. این تلسکوپ که با نام اختصاری JWST شناخته می شود ، باز کردن آینه اصلی خود را به پایان رساند. به این ترتیب به مجموعه ای از استقرارها و عملیات اصلی که در طول دو هفته انجام شد پایان داد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

جیمز وب شکل نهایی خود را پیدا کرد

همه این استقرارها باید به خوبی پیش می رفت تا تلسکوپ فضایی جیمز وب که دهه ها در حال ساخت بود ، کار کند. JWST دارای دو پانل آینه ای اولیه در دو طرف است که از آنها برای جمع آوری نور مادون قرمز از کیهان دور استفاده می کند. هر کدام از آنها از سه آینه شش ضلعی با روکش طلا تشکیل شده است. درست یک روز پس از استقرار چپ ترین بال، بال سمت راست نیز با موفقیت باز شد. اکنون هر دو طرف در جای خود قفل شده اند. به این ترتیب آرایه 18 آینه ای JWST که 21 فوت می باشد ، تکمیل شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب – JWST در روز کریسمس به فضا پرتاب شد. آینه تمام اندازه این تلسکوپ بزرگتر از آن بود که روی موشک قرار بگیرد. به همین دلیل دانشمندان آن را به گونه ای طراحی کردند که به اجزای آن اجازه تا شدن بدهد، کاری که قبلا هرگز انجام نشده بود. هنگامی که JWST به فضا رسید، روند آشکار شدن نامطمئن خود را آغاز کرد. در اوایل این هفته، این فضاپیما پیچیده‌ترین مانع خود را پشت سر گذاشت. استقرار یک محافظ آفتابی که JWST برای جلوگیری از نور خورشید و سرد نگه داشتن ابزارش استفاده می‌کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون در شکل نهایی خود قرار دارد. با توجه به این موضوع ، دانشمندان باید کمی بیشتر با آینه ها بازی کنند تا مطمئن شوند که آنها در یک راستا قرار دارند. آن ها همچنین به کالیبره کردن ابزارهای JWST برای آماده کردن آن برای افشای اسرار کیهان ادامه می دهند. تا حدود دو هفته دیگر ، JWST به مقصد نهایی خود در اعماق فضا خواهد رسید. به گفته وبسایت The Verge ، برای دریافت برخی از اولین تصاویر از JWST باید تا تابستان صبر کنیم. اما احتمالاً ارزش این انتظار را خواهد داشت.

از طریق لیک زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این تلسکوپ فضایی کسب کنید :

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا با موفقیت به فضا پرتاب شد

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*