اپل ممکن است آیپدی با نمایشگر OLED تولید شده توسط سامسونگ در سال 2024 عرضه کند


امید دلیری 21 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل ممکن است آیپدی با نمایشگر OLED تولید شده توسط سامسونگ در سال 2024 عرضه کند. غول فناوری همچنان می‌تواند یک آیپد با صفحه نمایش OLED تولید شده توسط سامسونگ عرضه کند. اما تنها در صورتی که اپل بخواهد به اندازه‌ای سفارش دهد که این پروژه از نظر مالی امکان‌پذیر باشد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

آیا شاهد آیپد با نمایشگر OLED خواهیم بود ؟

اپل ظاهراً در سپتامبر 2021 تولید آیپد ایر مجهز به نمایشگر OLED آینده خود را به دلیل مشکلات مربوط به هزینه، روشنایی و دوام لغو کرده بود. به گفته وبسایت The Elec اکنون به نظر می رسد این پروژه  ممکن است دوباره فعال شود. با این حال، غول فناوری کوپرتینو باید به اندازه کافی سفارش بزرگی بدهد. اندازه ای که این پروژه از نظر مالی برای سامسونگ مقرون به صرفه باشد. در طول اجرای اولیه پروژه، سامسونگ قصد داشت یک پنل OLED تک پشته تولید کند. با این حال، اپل برای اهداف دوام و روشنایی بر ساختار پشت سر هم دو پشته اصرار داشت.

نمایشگر OLED با سیستم دو پشته ، سیستمی بسیار گران تلقی می شد. طبق گزارش ها، اپل و سامسونگ عرضه مدل جدید آیپد ایر در سال 2022 را لغو کردند. با این حال به نظر می رسد که اگر سامسونگ بتواند ماشین آلات جدیدی به دست آورد، ممکن است بتواند این پروژه را با هزینه کمتری انجام دهد. The Elec گزارش می دهد: سامسونگ با همکاری شرکت Ulvac ژاپن ، توسعه ماشین رسوب گذاری عمودی را برای استفاده در پنل OLED IT نسل 8.5 سال گذشته آغاز کرد.

تجهیزات، همراه با ماسک های فلزی ظریف (FMM) که برای رسوب مواد آلی دقیقاً بر روی بستر استفاده می شود، یک فناوری کلیدی است. فناوری کلیدی که برای تجاری سازی پنل های OLED IT نسل 8.5 مورد نیاز است. اگر سامسونگ این سفارش را تضمین کند، سازنده را قادر می سازد تا هزینه های خود را در سه ماهه دوم سال 2022 نهایی کند. همچنین تجهیزات تولید لازم را در سه ماهه سوم سفارش دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*