ناشر GTA شرکت تولید بازی موبایل Zynga را با مبلغ 12.7 میلیارد دلار تصاحب کرد


Matin 21 دی 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت Take-Two Interactive مالک مجموعه‌های بزرگی مانند GTA، خرید شرکت تولید بازی موبایل Zynga را با پرداخت 12.7 میلیارد دلار تائید کرد. زینگا به‌عنوان ناشر بازی موبایل موفق Farmville شناخته می‌شود و هدف از این قرارداد، انتشار مناسب بازی‌های تیک‌تو برای پلتفرم موبایل است. مدیرعامل این شرکت چند ماه پیش از گسترش فعالیت تیک‌تو در بازار موبایل صحبت کرده بود و خرید کمپانی Zynga، آخرین تلاش تیک‌تو برای تصاحب شرکت‌های جدید نخواهد بود.

تکمیل روند تصاحب شرکت Zynga مدتی طول خواهید کشید و پس از آن، هدایت کامل استودیوها در اختیار مدیران تیک‌تو قرار خواهد گرفت. رقم قرارداد 12.7 میلیارد دلار اعلام شده است و اولین خرید بزرگ سال 2022 به‌حساب می‌آید. زینگا با بازی های موبایل محبوب مانند Words With Friends شناخته می‌شود و این شرکت، مهارت زیادی در تولید بازی‌های موفق با جامعه‌ی بازیکنان زیاد دارد.

اشتراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت Take-Two در جلسه‌ی برگزار شده با سرمایه‌گذاران، هدف از خرید Zynga را تشریح کرد. وی گفته است که تیک‌تو به دنبال گسترش تجارت خود در بازار بازی موبایل و به‌خصوص بازی‌های موبایل رایگان است و همچنین برنامه‌های مهمی برای انتشار بازی‌های این شرکت از جمله GTA برای موبایل وجود دارد. وی با تعریف از این کمپانی، برنامه‌های خود را تشریح کرد:

Strauss Zelnickما حالا این توانایی را از دید توسعه و نشر داریم تا فرایند خلق بازی‌های جدید بر اساس عناوین اصلی تیک‌تو را بهینه کنیم. باور داریم که بهترین کلکسیون از بازی‌ کامپیوتر و کنسول را در اختیار داریم که برای موبایل و فرمت رایگان، بهره‌برداری نشده است. استودیوهای فوق‌العاده Zynga به ما اجازه‌ی توسعه چنین آثاری را می‌دهند. ما خوشحالیم که فرصت کار با همدیگر را داریم و می‌توانیم آنچه در آینده ارزش فوق‌العاده خواهد داشت را خلق کنیم.

شرکت Take-Two بازی GTA

بازی‌های Take-Two برای موبایل منتشر می‌شوند

شرکت Take-Two‌ صاحب‌امتیاز مجموعه‌های مختلفی از جمله GTA و NBA 2K است و لیست بازی‌ها بسیار طولانی است. هیچ‌کدام از عناوینی مانند مافیا و حتی بایوشاک برای موبایل منتشر نشده‌اند و واضح است که پتانسیل موجود در تصمیم‌گیری ناشر GTA تأثیرگذار بوده است. این کمپانی آمریکایی در حاضر چند بازی موبایل از جمله Dragon City و Top Eleven را در اختیار دارد. آقای زلنیک در ادامه به پتانسیل بازار موبایل اشاره کرده و اینکه تصاحب زینگا، تنها قدمی کوچک برای آن‌ها است.

فرایند خرید و تغییر مالکیت در ماه اول سال مالی جدید انجام می‌شود و پس از آن، کنترل استودیوها در دستان تیک‌تو قرار می‌گیرد. زلنیک خبر از خرید شرکت‌های جدید داده است و اینکه سرمایه‌ی لازم برای انجام این کار وجود دارد. نظر شما در مورد انتشار یک GTA مستقل برای موبایل چیست؟ آیا تیک‌تو در بازار موبایل موفق خواهد شد؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*