محموله کارت گرافیک های سرقت شده در کالیفرنیا سر از ویتنام درآورد


Matin 22 دی 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

اواخر آبان بود که در مورد سرقت محموله کارت گرافیک انویدیا در ایالت کالیفرنیا خبردار شدم و تعدادی زیادی از جدیدترین محصولات شرکت انویدیا از جمله کارت گرافیک RTX 3090 دزدیده شد. مدیر تولید EVGA به نام جیکوب فریمن تائید کرد که محصولات سرقت شده، محموله‌ای از کارت گرافیک‌های سری RTX 30 انویدیا بوده است. این محموله راهی جنوب کالیفرنیا بوده و سارقان با متوقف کردن کامیون، محموله را سرقت کرده‌اند و از محل متواری شده‌اند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، ارزش کارت گرافیک های سرقت شده از 330 دلار شروع می‌شود و 1960 دلار ختم می‌شوند و درنتیجه ضرر زیادی به فروشگاه وارد شده است. شرکت EVGA آن موقع به خریداران هشدار دارد که سریال‌های ثبت‌شده روی کارت گرافیک بررسی خواهند شد و اگر فردی آن‌ها را برای دریافت گارانتی ثبت کند؛ مشکلات جدی برایش ایجاد می‌شود. این بدین معنی است که خریدار، متهم به خرید کالای سرقت شده خواهد شد و ممکن است جریمه شود.

وب‌سایت VideoCardz در مورد سرنوشت کارت گرافیک های سرقت شده، گزارش مهمی منتشر کرده است. این وب‌سایت مدعی است که محصولات سرقت شده به دست فروشگاهی ویتنامی رسیده است که به فروش اجناس مخصوص ماینینگ شهر دارد. مسئولان فروشگاه در حال تلاش برای ثبت شماره سریال روی محصول، یافت شده‌اند و ممکن است با مجازات روبه‌رو شوند. این فروشگاه ویتنامی، کارت گرافیک‌ های دریافت شده را با تغییر به عنوان محصول ماینینگ می‌فروشد و درنتیجه محصول به دست گیمرها نمی‌رسد.

کارت گرافیک سرقت شده گران‌تر به فروش می‌رسد

افرادی که محصولات سرقت شده را خریداری کرده‌اند، متوجه شده‌اند که شماره‌سریال موجود در لیست سیاه EVGA قرار دارد و درنتیجه گارانتی آن‌ها باطل شده است. یکی از خریداران که دو RTX 3080 Ti خریداری کرده است؛ مشکل عدم ثبت شماره‌سریال و فعال نشدن گارانتی را گزارش کرده است. مشتریان گفته‌اند که محصولات با گارانتی یک‌ماهه فروشگاه فروخته‌ شده‌اند و البته قیمت آن‌ها نیز از محصول اصلی بیشتر بوده است؛ زیرا که آن‌ها به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

VideoCardz اسم فروشگاه را اعلام نکرده است؛ اما گفته است که با یک فروشگاه کوچک سر و کار نداریم. بنابر گزارش، فروشگاه دارای شعبه‌های مختلفی است و اسم شناخته‌شده‌ای برای ویتنامی‌ها است. کمبود چیپ‌های رایانه‌ای با تقاضای بالای ماینرها همراه شده و مشکلات زیادی برای گیمرها ایجاد کرده است. قیمت کارت گرافیک مانند بازار سهام بالا و پایین می‌شود و محصولات با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسند. در خبر دیگری، کارت گرافیک RTX 3050 با قیمت 250 دلار معرفی شده است و AMD از ارزان‌ترین GPU‌ نسل بعد با قیمت 200 دلار رونمایی کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*