گرافیک بالای Demon’s Souls روی PS5 تیم سازنده‌ی الدن رینگ را نگران کرده بود


Matin 22 دی 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

بعد از این همه‌ انتظار، به عرضه‌ی بازی الدن رینگ (Elden Ring) بسیار نزدیک شده‌ایم. در جریان جدیدترین پیش‌نمایش این بازی در مجله‌ی Edge، مصاحبه‌ای هم با خالق این اثر یعنی هیدتاکا میازاکی تدارک دیده شده است که او در جریان آن صحبت‌هایی جالبی کرده است.

ماه گذشته، جورج آر. آر. مارتین، نویسنده مشهور کتاب نغمه‌ی یخ و آتش، که برای ایجاد پایه و اساس دنیای بازی الدن رینگ با استودیو فرام‌سافتور همکاری کرده، در یک پست در وبلاگ خود نوشت که این بازی باورنکردنی به نظر می‌رسد. به لطف مصاحبه‌ی جدید مجله‌ی Edge با میازاکی، به‌ نظر می‌رسد که بازسازی بازی Demon’s Souls که توسط استودیو بلوپوینت ساخته شده است، در بهتر شدن جلوه‌های گرافیکی بازی جدید فرام‌سافتور تأثیر داشته است و البته  فشاری را روی تیم توسعه‌‌دهنده‌ی بازی گذاشته است.

کارگردان الدن رینگ در جریان این مصاحبه وقتی از او پرسیده شد که آیا جلوه‌های بصری بازسازی Demon’s Souls فشاری را به تیم توسعه‌دهنده‌ی الدن رینگ وارد کرده، بیان کرده است: «بله، من تقریباً مطمئن هستم که کارکنان بخش گرافیک ما این فشار را بیش از هر فرد دیگری احساس کردند و نه فقط در الدن رینگ بلکه در تمامی بازی‌هایی که می‌سازیم. گرافیک چیزی نیست که ما به‌عنوان اولویت اصلی قرار دهیم. آنچه ما در بخش گرافیکی درخواست می‌کنیم به سیستم‌ها و نیازهای خود بازی بستگی دارد و در مقایسه با سایر عناصر توسعه از اولویت کمتری برخوردار است.»

او ادامه داد: « گرافیک همیشه زمینه‌ای است که در آن کمی از تیم گرافیکم عذرخواهی می‌کنم زیرا می‌دانم که آن‌ها بسیار سخت تلاش می‌کنند. آن‌ها به‌شدت روی الدن رینگ کار کرده‌اند – تیم سیستم‌های گرافیکی و برنامه‌نویسان ما ویژگی‌های جدید زیادی را به کار گرفته‌اند تا بتوانند در زمینه‌ی جلوه‌های بصری بهترین اثری را که تا به حال ساخته‌ایم، خلق کنند.»

او در ادامه‌ی‌ گفت‌وگو صادقانه اعتراف کرد که بازسازی Demon’s Souls را روی پلی‌استیشن ۵ تجربه نکرده است زیرا او دوست ندارد که بازی‌هایی را که قبلاً روی آن‌ها کار کرده است، دوباره ملاقات کند. او گفت: «همان‌طور که گفتید، من در توسعه‌ی بازسازی دیمنز سولز به‌صورت مستقیم نقشی نداشته‌ام و در واقع هنوز آن را تجربه هم نکرده‌ام اما این به خاطر آن است که من فقط از تجربه‌ی بازی‌هایی که در گذشته ساخته‌ایم، لذت نمی‌برم. تجربه‌ی دوباره‌ی آن برای من بسیاری از احساسات قدیمی و بسیاری از خاطرات گذشته را به همراه می‌آورد و این کمی برایم طاقت‌فرسا می‌شود و دیگر احساس بازی کردن را از من می‌گیرد. بنابراین، بازسازی دیمنز سولز را بازی نکرده‌ام اما بسیار خوشحالم که می‌بینم با گرافیکی بالا هم‌رده‌ی آثار نسل فعلی ظاهر تازه‌ای پیدا کرده است.»

کارگردان الدن رینگ همچنین اضافه کرد که او خوشحال است که فرصت دوباره‌ای پیدا شده تا بازیکنان این شانس را داشته باشند تا یکی از بازی‌های قدیمی‌تر فرام‌سافتور را تجربه کنند. اگرچه او نگرانی‌هایی هم درباره‌ی این موضوع داشت. او اشاره کرد که با وجود بعضی از مشکلات و سختی‌هایی که دیمنز سولز به‌عنوان اولین بازی سولز در خود داشته، او این نگرانی را داشته که ممکن است بعضی از بازیکنان جدید نتوانند به همان شکل مطلوب از Demon’s Souls لذت ببرند. با این وجود، اون بیان می‌کند که با عرضه‌ی بازی و مشاهده‌ی واکنش‌های مثبت طرفداران این نگرانی برطرف شده و به این خاطر بسیار خوشحال شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*