سازنده پابجی از بازی Garena Free Fire به دلیلی کپی‌برداری شکایت کرد


Matin 24 دی 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

سازندگان بازی پابجی موبایل و بازی PUBG Battlegrounds از سازنده بازی Garena Free Fire و همچنین شرکت‌های اپل و گوگل شکایت می‌کنند. بازی گارنا فری فایر نمونه‌ی مشابه پابجی قلمداد می‌شود که بسیاری از ویژگی‌ها را از این اثر بتل رویال کپی کرده است. شرکت کرفتون باور دارد که این بازی تمام و کمال از پابجی موبایل کپی شده است و به‌صورت رسمی از سازنده بازی و همچنین شرکت‌های گوگل و اپل به دلیل پشتیبانی از این اثر بتل رویال شکایت می‌کند.

طبق آخرین اخبار بازی، شرکت Krafton پرونده حقوقی شکایت از سازنده Garena Free Fire را به ایالات‌متحده منتقل کرده است. شکایت قبلی آن‌ها در کشور سنگاپور به نتیجه نرسیده بود و دادگاه، درخواست آن‌ها را رد کرده بود. سازندگان پابجی موبایل با پرونده‌ای سنگین‌تر به سیستم حقوقی ایالات‌متحده شکایت کرده‌‌اند و به دنبال کسب غرامت از Garena Online و همچنین گوگل و اپل هستند. این کمپانی حتی از یوتیوب نیز به دلیل نمایش ویدیوهای بازی شکایت کرده است و درخواست حذف ویدیوها را دارد.

بازی Garena Free Fire از سال 2017 تابه‌حال از طریق اپ استور و گوگل پلی در دسترس بوده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. گارنا فری فایر پردانلودترین بازی موبایل سال گذشته بوده است و همچنین درآمد زیادی عاید سازندگان شده است. استودیو، اخیراً بازی Free Fire Max را منتشر کرده که یک بازی بتل رویال دیگر مشابه پابجی موبایل است و کرفتون باور دارد که این بازی، قوانین کپی‌رایت را زیر پا گذاشته است.

بازی Garena Free Fire پابجی موبایل

آیا Garena Free Fire از پابجی کپی‌‌برداری کرده است؟

شکایت حقوقی انجام‌شده، میزان خسارت وارده را مشخص نکرده است؛ اما شرکت‌های گوگل و اپل نیز مسئول خسارت واردشده شناخته شده‌اند و در صورتی که رأی دادگاه به نفع کرفتون باشد؛ هر سه شرکت منجر به پرداخت خسارت زیادی خواهند شد. بازی Garena Free Fire صدها میلیون دلار از گوگل پلی و اپ استور درآمد داشته است و همچنین بخشی از درآمد نیز به‌حساب گوگل و اپل ریخته شده است.

بحث‌های متنوعی در مورد کپی‌برداری گارنا فری فایر از پابجی موبایل انجام شده است و بسیاری باور دارند که این بازی؛ نمونه مشابه PUBG است و ایده‌های زیادی را کپکی کرده است. متن شکایت کرفتون علیه گارنا آنلاین و گوگل حدود 100 صفحه است و موارد مختلفی مطرح شده است که بیشتر آن‌ها در بازی‌های مشابه مانند کالاف دیوتی وارزون و فورتنایت استفاده شده است. برای نمونه حلقه‌های کوچک شونده و همچنین Supply Drop در تمامی بازی‌های بتل رویال وجود دارند و نمی‌توان آن را کپی‌برداری دانست.

بازی Garena Free Fire پابجی موبایل

بخش دیگری از شکایت نیز به کپی آیتم‌های تزئینی و تفنگ‌های پابجی اختصاص دارد. شرکت PUBG Corp شکایت مشابهی علیه اپیک گیمز و فورتنایت در سال 2018 ثبت کرد که پس از مدتی و بدون دلیل مشخصی؛ پس گرفته شد. در خبر دیگری، پابجی به صورت رسمی رایگان شده است و میزان بازیکنان آن رکورد بی‌نظیری ثبت کرده است. نظر شما در مورد کپی‌برداری Garena Free Fire از پابجی موبایل چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*