بهترین تنظیمات گرافیکی برای اجرای God of War


Matin 27 دی 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

God of War، بازی انحصاری پلی استیشن بالاخره برای کامپیوتر منتشر شد و آرزو دیرینه PC گیمرها به واقعیت تبدیل شد. ازآنجایی‌که اجرای گاد آف وار روی کامپیوتر به‌سادگی کنسول نیست و بازی روی هر سیستم و سخت‌افزار، عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهد؛ تصمیم گرفتیم تا بهترین تنظیمات گرافیک God of War برای سیستم‌های مختلف را ارائه کنیم. با سیبو همراه باشید.

خبر خوب آن است که بازی گاد آو وار نیازمند سیستم پرچم‌دار و چندان قدرتمندی نیست و البته می‌توانید بازی را با کارت گرافیک RTX 3060 و وضوح 4K هم اجرا کنید و این به قدرت سیستم شما بستگی دارد. برای نمونه توانستیم با RTX 2080 و وضوح 4K، حدود 50 فریم بر ثانیه دریافت کنیم که کاملاً رضایت‌بخش بود. هنگامی وضوح به 1440p کاهش پیدا کرد، سرعت 80‌ فریم به دست آمد. فناوری‌های مختلف مانند DLSS و FSR نیز قابل‌استفاده هستند که نتیجه نهایی را بهبود می‌بخشند.

گرافیک God of War

بهترین تنظیمات گرافیک God of War

بیایید ابتدا به تنظیماتی توجه کنیم که بیشترین تأثیر را بر میزان فریم و وضوح نهایی می‌گذارند. این تنظیمات را در قسمت Graphics خواهید یافت و همان ابتدا می‌توانید تنظیماتی مانند Low یا High را پیدا کنید. در صورتی که سخت‌افزار روز را در اختیار دارید، بهتر است تنظیمات را در حالت Ultra قرار دهید تا بهترین تجربه ممکن را کسب کنید. در واقع این بازی است که قطعاً روی پلی استیشن 4 تجربه کرده‌اید و حال فرصت آن است که با کیفیت بهتری، این ماجراجویی مهیج را دنبال کنید. اما بهترین تنظیم برای گاد آف وار روی کامپیوتر چیست؟

  1. Shadows: Original
  2. Atmospherics: Low
  3. Anisotropic Filtering: Original
  4. Ambient Occlusion: Original
  5. Model Quality: High
  6. Texture Quality: Ultra
  7. Reflections: Ultra

مواردی که ذکر کردیم، تأثیر بیشتری بر میزان فریم می‌گذارند؛ البته سورپرایزهایی مانند Model Quality و Texture Quality در میان آن‌ها وجود دارد و بر اساس بررسی انجام‌شده؛ تأثیر چندانی روی فریم نهایی نداشتند. برای نمونه اگر با وضوح 4K‌ بازی کنید، خواهید دید که تنها 2 فریم تفاوت میان Ultra و Minimum وجود دارد. از آنجایی که بافت‌های با کیفیت‌تر، گرافیک God of War را افزایش می‌دهند؛ این مورد را در حالت Ultra قرار دهید و نگران میزان فریم نباشید.

God of War کامپیوتر

سایه‌ها نیز اوایل تأثیر زیادی روی بازی می‌گذارند و می‌توانید هنگامی‌که در مناطق شلوغ قرار دارید؛ سریعاً Reflections را پایین بیاورید. در تصویر زیر می‌توانید فریم‌های مختلف با کارت گرافیک RTX 2080 و وضوح 4K را ببینید.

پایین‌ترین تنظیمات گرافیک گاد آف وار

در صورتی که سرعت فریم شما همچنان پایین است؛ بهتر است حالت متوسط یا کم (Low) را انتخاب کنید تا بازی روان‌تر اجرا شود. بر اساس تست‌های انجام‌شده، حافظه گرافیکی 4 گیگابایت برای حالت Low کافی بوده و 7 گیگابایت نیز برای Ultra و پس از نصب بازی نیز خواهید دید که سیستم مورد نیاز God of War تنها کفاف حالت گرافیکی Low را می‌دهد و نیازمند سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی با میزان فریم مناسب است.

اگر سیستم قدرتمندی در اختیار ندارید و می‌خواهید با همان سیستم موردنیاز اعلام‌شده بازی کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم تمام موارد گرافیکی را روی حالت Low بچینید؛ زیرا که بررسی انجام‌شده، نتیجه‌ی جالبی به همراه نداشت. برای نمونه کارت گرافیک GTX 1050 Ti که دارای حافظه گرافیکی (VRam) چهار گیگابایت است، 30 فریم ثابت را در حالت 1080p ارائه نداد و میزان فریم به‌صورت مداوم از 26 تا 30 بالا و پایین می‌شد. در صورتی که کارت گرافیک جدیدتری در اختیار دارید؛ آنگاه بهتر است حالت Medium را امتحان کنید.

به طور کل تنظیمات گرافیک God of War تغییر دادنی نیستند و باید میان وضوح فول HD‌ و 1440p انتخاب کنید و اگر سیستم جدیدتری در اختیار دارید؛ سراغ فریم آزاد یا وضوح 4K بروید. کرک God of War منتشر شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*