سامسونگ تراشه Exynos 2200 اولین پردازنده موبایل با پردازنده گرافیکی AMD ray tracing را معرفی کرد


امید دلیری 28 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

سامسونگ تراشه Exynos 2200 اولین پردازنده موبایل با پردازنده گرافیکی AMD ray tracing را معرفی کرد. سامسونگ از تراشه جدید و قدرتمند خود برای گوشی های هوشمند رونمایی کرد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

این اولین تراشه ای است که دارای یک GPU با معماری گرافیکی RDNA 2 AMD است. این معماری ویژگی‌هایی مانند ray tracing – رهگیری پرتو با شتاب سخت‌افزاری را امکان‌پذیر می‌کند. همکاری سامسونگ با AMD مدت ها در حال شکل گیری بوده است. این دو شرکت برای اولین بار در سال 2019 قراردادشان را اعلام کردند. سپس AMD سال گذشته تأیید کرد که موبایل پرچمدار بعدی سامسونگ از RDNA 2 استفاده خواهد کرد.

سامسونگ اخیراً در نظر داشت که یک رویداد برای معرفی تراشه Exynos 2200 در 11 ژانویه برگزار کند. اما این رویداد به طور مرموزی به تعویق افتاد. این تراشه بر اساس فرآیند 4 نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است. سامسونگ پردازنده گرافیکی این تراشه را با نام Xclipse معرفی کرده است. David Wang معاون فناوری پردازش گرافیکی AMD Radeon بیانیه‌ای در رابطه با این تراشه منتشر کرده است. او در این بیانیه گفته : این نخستین نتیجه از چندین نسل گرافیک‌های AMD RDNA در SoCهای Exynos است.

تراشه Exynos 2200 در بخش پردازنده – CPU ، از هسته‌های Armv9 استفاده می‌کند. یک هسته اصلی پرقدرت Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 برای عملکرد متعادل، و چهار هسته Cortex-A510 عملکرد بهینه. همچنین یک NPU ارتقا یافته وجود دارد که سامسونگ می گوید عملکرد آن دو برابر مدل قبلی خود است. معماری ISP برای پشتیبانی از سنسورهای دوربین تا حداکثر 200 مگاپیکسل طراحی شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*