کارگردان بازی God of War ناشرین را مقصر مشکلات نسخه کامپیوتر بازی‌ها می‌داند


Matin 29 دی 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کارگردان بازی God of War یعنی کوری بارلوگ در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که عدم پشتیبانی مناسب ناشرین باعث وجود مشکلاتی در نسخه کامپیوتر آثار مختلف می‌شود.

سری گاد اف وار یکی از مجموعه‌های بزرگ پلی استیشن بوده که بالاخره از انحصار این پلتفرم خارج شده است. نسخه کامپیوتر تازه‌ترین اثر این مجموعه یعنی بازی God of War موفقیتی بزرگ برای شرکت سونی محسوب می‌شود. بازی مذکور با بازخورد مثبت منتقدین و استقبال قابل توجه بازیکنان رو‌به‌رو شده است. همچنین بازی گاد اف وار به رکورد 73 هزار بازیکن همزمان در استیم دست پیدا کرده است. این دستاورد باعث شده که این اثر موفق‌ترین محصول پلی استیشن روی کامیپوتر لقب بگیرد.

بدون شک دستیابی به این سطح از کیفیت برای تیم سازنده چالش‌برانگیز بوده است. با این حال شرکت سونی با در اختیار گذاشتن زمان و یاری رساندن به سازندگان، نشان داده که به نسخه کامپیوتر بازی God of War اهمیت می‌دهد. اختصاص دو سال برای ساخت پورت پی سی بازی مذکور، موجب شده که نسخه کامپیوتر اثری کم‌اشکال و کامل باشد. اما این امر برای تمامی بازی‌ها صدق نمی‌کند و آثاری منتشر شدند که عملکرد ضعیفی روی کامپیوتر داشته‌اند.

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War در مصاحبه خود به نسخه‌های پر‌اشکال کامپیوتر اشاره کرده است. این عضو مهم استودیو Santa Monica اعتقاد دارد که در وقوع این امر، استودیو سازنده به هیچ عنوان مقصر نیست. کوری بارلوگ در مصاحبه با وب‌سایت GameStar توضیح داده: «زمانی که سازندگان به خاطر مشکلات نسخه کامپیوتر مورد انتقاد قرار می‌گیرند، احتمالا تیم بسیار کوچک و زمان بسیار کمی داشته‌اند».

کوری بارلوگ در صحبت‌هایش گفته: «هر بازی را می‌توان به خوبی رو پلتفرم‌های دیگر پورت کرد، اگر انتظارات درستی داشته باشید، به درستی برنامه‌ریزی کنید و از تخصص لازم بر‌خوردار باشید». او در ادامه گفته است که مبلغی که ناشرین پرداخت می‌کنند، میزان زمانی که به پورت اختصاص می‌دهند و پلتفرمی که قصد دارند بازی را روی آن منتشر کنند، دیگر موارد مهم و تاثیر‌گذار هستند.

کارگردان بازی God of War

نسخه کامپیوتر بازی God of War  موفق‌ترین اثر سونی روی این پلتفرم

به دلیل تنوع بالا در پیکر‌بندی سخت‌افزار کامپیوتر، ساخت نسخه پی سی امری سخت و دشوار است. این در حالی است که کنسول‌ها از سخت‌افزار مشخصی بهره می‌برند و این ویژگی یک مزیت مهم محسوب می‌شود. ظاهرا تمامی ناشرین حاضر نیستند که با افزایش بودجه و اختصاص زمان بیشتر، پیکر‌بندی‌های مختلف را بررسی کنند.

پیش از این، کوری بارلوگ فاش کرد که تبدیل شدن انتشار نسخه کامپیوتر آثار مختلف به بخشی از استراتژی شرکت سونی، تلاشی «جمعی» از سوی استودیو‌های فرست پارتی این شرکت بوده است. با این حال او در مورد ساخت پورت پی سی بازی God of War: Ragnarok هیچ اطلاعی ندارد.

نظر شما در مورد گفته‌های کارگردان بازی گاد اف وار چیست؟ آیا ناشرین مقصر اصلی عملکرد ضعیف نسخه کامپیوتر آثار مختلف هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*