شایعه: Need for Speed بعدی در مهرماه سال آینده منتشر می‌شود


Matin 2 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت الکترونیک آرتز دو سال پیش اعلام کرد که توسعه مجموعه Need for Speed را با استودیو Ghost Games ادامه نمی‌دهد و ساخت بازی بعدی را به استودیو Criterion سپرده است. از آن موقع تابه‌حال، اطلاعات چندان زیادی از بازی منتشر نشده است و الکترونیک آرتز گفته بود که امکان انتشار نید فور اسپید بعدی تا قبل از آوریل 2022 امکان‌پذیر نیست. شایعه تازه‌ای زمان انتشار بازی رانندگی بعدی EA را فاش می‌کند.

بنابر توییت جدید تام اندرسون، بازه زمانی انتشار Need for Speed بعدی در حوالی شهریور یا مهر سال آینده شمسی خواهد بود. وی مدعی است که دلیل تاخیر آن بوده که استودیو مجبور به همکاری در تولید بازی Battlefield 2042 شده است و به همین دلیل، امکان انتشار نید فور اسپید در زمان زودتری وجود ندارد. به عبارتی دیگر، بازی جدید مجموعه Need for Speed در اوایل پاییز 2022 منتشر خواهد شد.

الکترونیک آرتز هیچ‌گونه صحبتی در مورد بازی مسابقه‌ای مشهور خود نداشته است؛ اما گزارش‌ها نشان از انتشار بازی در سال جاری میلادی دارد. الکترونیک آرتز کنترل شرکت Codemasters را سال گذشته به دست گرفت و مجموعه‌های مسابقه‌ای بسیار زیادی مانند F1 و Grid را تحت مالکیت قرار دارد و این مسئله می‌تواند روی توسعه نید فور اسپید جدید تأثیر بگذارد. گفتنی است EA به استودیوهای Codemasters اختیار تام را داده است و در فرایند تولید بازی دخالت نخواهد کرد.

بازی Need for Speed جدید نید فور اسپید

بازگشت Need for Speed در 2022

Need for Speed Heat آخرین بازی مجموعه مسابقه‌ای الکترونیک آرتز بود که در سال 2019 منتشر شد و توانست امتیازهای متوسطی دریافت کند. عدم موفقیت این بازی و کسب امتیازهای متوسط باعث شده تا EA، ساخت نید فور اسپید بعدی را به استودیو Criterion محول کند. این استودیویی است که موفق‌ترین نسخه‌های این مجموعه از جمله Most Wanted را تولید کرده است و تجربه بسیار زیادی در زمینه تولید بازی‌های رانندگی و مسابقه‌ای دارد. بازی نید فور اسپید موبایل هم توسط استودیو TiMi ساخته خواهد شد.

این استودیو در تابستان سال گذشته میلادی، تولید Need for Speed جدید را رها کرده و به فرایند توسعه بتلفیلد 2042 کمک کرده است. بتلفیلد جدید باوجود ایرادات بسیار زیاد، یکی از بدترین عناوین چند سال اخیر مجموعه بوده است و وضعیت اسفناک آن باعث شده تا صدها هزار بازی‌کننده، این شوتر آنلاین را رها کنند و حتی پول خود را استیم پس بگیرند. وقفه ایجادشده باعث تأخیر در انتشار نید فور اسپید شده است و در صورتی که ادعای تام اندرسون صحیح باشد؛ منتظر انتشار آن در شهریور یا مهر ماه باشید. نظر شما در مورد نسخه‌های اخیر این مجموعه مسابقه‌ای چیست؟ آیا Criterion قادر به زنده کردن این بازی خواهد بود؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*