گوگل در حال کار بر روی یک هدست AR برای رقابت با اپل و متا می باشد


امید دلیری 2 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

گوگل در حال کار بر روی یک هدست AR برای رقابت با اپل و متا می باشد. طبق گزارش های جدید ، اقدامات گوگل برای توسعه هدست واقعیت افزوده آغاز شده است. هدستی که احتمالاً در سال 2024 عرضه می شود. هدف آن رقابت با هدست واقعیت افزوده اپل و البته متا است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

هدست واقیعت افزوده گوگل

پس از اینکه گوگل نتوانست به عینک گوگل – Google Glass توجه کند، به نظر می رسید که برای چند سال حوزه AR و تولید هدست AR را ترک کرده است. اما بعداً Google Glass را به عنوان یک هدست سازمانی احیا کرد. اما اکنون اعتقاد بر این است که گوگل دوباره به یک محصول مصرفی نگاه می کند. طبق گزارش وبسایت The Verge، حدود 300 نفر از افراد گوگل گوگل بر روی توسعه یک پروژه مخفی به نام Project Iris کار می کنند. پروژه Iris در یک مرکز جداگانه در منطقه سانفرانسیسکو در حال توسعه است. گفته می شود که این پروژه در مرحله نمونه اولیه قرار دارد.

گفته می شود که این نمونه های اولیه شبیه عینک های اسکی هستند. آنها توسط یک پردازنده سفارشی گوگل و در سیستم عامل اندروید اجرا می شوند. اگرچه ممکن است یک سیستم عامل جدید و خاص نیز در حال توسعه باشد. در حال حاضر برنامه ی گزارش شده این است که هدست AR گوگل نیازی به اتصال به موبایل نداشته باشد. با این حال، گوگل قصد دارد از مراکز داده خود برای پردازش و ارائه گرافیک از راه دور استفاده کند که سپس به هدست منتقل می شود.

دو منبع نامشخص به وبسایت The Verge گفته اند که گوگل برنامه‌ای برای عرضه یک هدست AR در سال 2024 دارد. همچنین گزارش شده است که Clay Bavor، رئیس بخس AR و VR گوگل، این تسهیلات را در نوامبر 2021 راه اندازی کرد. با این حال در سال 2019 او به CNET گفت که این شرکت روی فناوری واقعیت افزوده کار می کند.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*