سرعت Wi-Fi 7 تقریباً مشابه سرعت Thunderbolt 3 می باشد


امید دلیری 4 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

سرعت Wi-Fi 7 تقریباً مشابه سرعت Thunderbolt 3 می باشد. نسل بعدی شبکه‌ بی‌سیم وای-فای می‌تواند اتصالات را با سرعت بسیار بالایی فراهم کند. چرا که نمایش‌های اولیه از نسل هفتم آن تقریباً همان سرعت Thunderbolt 3 را ارائه می‌دهد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

آزمایش های اولیه سرعت نسل هفتم Wi-Fi

وسایل الکترونیکی مصرفی کنونی عموماً از Wi-Fi 6 و فناوری‌های قبلی پشتیبانی می‌کنند. همچنین تعداد کمی شروع به استفاده از Wi-Fi 6E کرده‌اند. ممکن است Wi-Fi 7 هنوز مدتی تا پذیرش در سخت افزار وسایل الکترونیکی فاصله داشته باشد. اما به نظر می رسد که فروشندگان سخت افزار شروع به آزمایش این فناوری کرده اند. وبسایت Digitaltrends گزارش داده است که کمپانی MediaTek، نسل هفتم Wi-Fi را به مشتریان کلیدی و همکاران نشان داده است. که شامل تکمیل موفقیت آمیز اولین نمایش زنده جهان است. این آزمایش شامل نمایش فناوری WiFi 7 کمپانی MediaTek به نام Filogic بود. این امر حداکثر سرعت استانداردی که در آینده شاهد آن خواهیم بود را نشان داد.

Wi-Fi 7 با نام IEEE 802.11be نیز شناخته می‌شود. انتظار می رود این نسل با استفاده از طیف‌های 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز، سرعتی تقریباً 2.4 برابر سریع‌تر از Wi-Fi 6 ارائه دهد. این امر با گسترش کانال ها تا 320 مگاهرتز و همچنین پشتیبانی از مدولاسیون دامنه چهارگانه (QAM) 4K انجام می شود. Wi-Fi 6 می تواند تا 9.6 گیگابیت بر ثانیه را مدیریت کند. اما گفته شدن نسل هفتم باید بتواند اتصالات حداقل 30 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد. همچنین به طور بالقوه می تواند به 40 گیگابیت در ثانیه برسد.

یک اتصال Thunderbolt 3 می تواند تا 40 گیگابیت در ثانیه کار کند. در حالی که هر وسیله جانبی در عمل به 32 گیگابیت در ثانیه محدود می شود. در واقع، اتصال Wi-Fi 7 با سرعت کامل ممکن است سرعتی نزدیک به Thunderbolt 3 را ارائه دهد، اما به صورت بی سیم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*