برندان گرین، خالق بازی PUBG از Project Artemis و Prologue می‌گوید


Matin 9 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، خالق بازی PUBG یعنی برندان گرین در مصاحبه اخیر خود به صحبت در مورد Project Artemis و Prologue پرداخته است.

برندان گرین ملقب PlayerUnknown، به واسطه خلق یکی از مهم‌ترین اثار سال‌های اخیر صنعت ویدیو گیم یعنی بازی پابجی شناخته می‌شود. پس از موفقیت و محبوبیت بازی PUBG، برندان گرین تصمیم به جدایی از شرکت Krafton گرفت. پس از این مرحله او اقدام به تاسیس استودیو PlayerUnknown Productions در آمستردام کرد. مدتی پیش این استودیو اقدام به معرفی اولین اثر خود یعنی Prologue کرد. حال برندان گرین در مصاحبه با رسانه GamesBeat توضیحاتی در مورد پروژه‌های خود ارائه داده است. Prologue یک دموی فنی در ابعاد کوچک است که اولین گام برای تحقق Project Artemis و زمینه‌سازی ارتباط آن با متاورس است.

همانطور که در مصاحبه قبلی مشخص شد، Project Artemis اثری جاه‌طلبانه و Open-World از برندان گرین بوده که محیطی به بزرگی سیاره زمین را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. تا‌کنون هیچ بازی چنین محیط گسترده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار نداده است. علاوه بر این گیم‌پلی Project Artemis توسط بازیکنان خلق شده و آن‌ها نقش اصلی را در ویژگی‌های این بخش دارند. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که دیدگاه برندان گرین برای Project Artemis با متاورس خلق شده توسط Horizon Worlds و دیگر شرکت‌ها هم‌خوانی و مطابقت دارد. با این حال PlayerUnknown نسبت به ایجاد ارتباط بین Project Artemis و The Metaverse مردد بوده است.

برندان گرین در مصاحبه با رسانه GamesBeat گفت: «مطمئن نیستم اثری که در حال ساخت آن هستیم، با متاورس مطابقت داشته باشد. در ابتدا کانسپت اثری که می‌خواهم بسازم را آماده کردم. فقط می‌دانستم که می‌خواهم یک اثر Open-World بزرگ بسازم. همانطور که ایده‌های مختلف را پیاده کردیم، دنیای بازی بیش از اندازه بزرگ شد. در حال حاضر می‌خواهم روی ساخت این مکان دیجیتالی تمرکز کنم. حتی نمی‌دانم معنای متاورس چیست. آیا متاورس یک مکان خاص است؟ آیا مجموعه‌ای از استاندارد‌ها است؟».

خالق بازی PUBG

وسعت بازی جدید خالق بازی PUBG برابر با 64 کیلومتر است

گفته‌های برندان گرین بدان معنا نیست که محصول او هیچ ارتباطی با متاورس نخواهد داشت. استودیو PlayerUnknown Productions در حال انجام تحقیقاتی در زمینه فناوری بلاک چین است و برندان گرین آن را به عنوان چرخ‌نده‌ای که دنیای دیجیتال را به کار می‌اندازد، می‌بیند. برندان گرین در این باره گفته: «البته که بلاک چین برای متاورس ضروری است. ما کارها را آهسته و به روش غیر‌معمول انجام می‌دهیم؛ زیرا اینگونه می‌توانیم دنیایی در مقیاس سیاره زمین را با ویژگی‌های واقعی که در نظر دارم، خلق کنم».

برندان گرین در ادامه توضیح داده است: «من در حال ساخت یک فضای دیجیتالی هستم که روی هر وسیله‌ای قابل دسترسی است. همچنین باید فضای آن باز بوده و بازیکنان در فعل و انفعالات آن نقش داشته باشند. ما ضمن خلق دنیا، باید مطمئن شویم که تعادل در آن رعایت شده باشد. اما بازیکنان هم می‌توانند تاثیر خود را داشته باشند. بلاک چین این امکان را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. من به روند ساخت باز باور دارم. به همین دلیل می‌خواهم هر کاری را که انجام می‌دهم با مخاطبین به اشتراک بگذارم. به اعتقاد من به اشتراک گذاشتن این فناوری با عموم مردم، راهی برای بزرگتر کردن بازی است».

در مورد Prologue، برندان گرین گفته است که این اثر در مراحل اولیه تولید قرار دارد و تیم سازنده روی ایجاد موتور بازی‌سازی Entity Component Systems (به اختصار ECS) متمرکز شده است. چشم‌انداز این دموی فنی نسبت به مصاحبه قبلی برندان گرین در ماه سپتامبر تغییری نکرده است. بر این اساس، Prologue یک اثر سندباکس با ابعاد 64 در 64 کیلومتر است که بازیکنان می‌توانند به روش‌های مختلف از آن استفاده کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که Prologue چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت، اما مطمئنا تا انتشار Project Artemis چندین سال باقی مانده است. برندان گرین گفته حداقل پنج سال تا پایان این پروژه بزرگ باقی مانده است.

نظر شما در مورد گفته‌های خالق بازی PUBG چیست؟ آیا پروژه‌های وی یعنی Project Artemis و Prologue  موفق خواهند شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*