تیم کوک می‌گوید اپل پتانسیل متاورس را می‌بیند و بر این اساس در حال سرمایه‌گذاری است


امید دلیری 10 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تیم کوک می‌گوید اپل پتانسیل متاورس را می‌بیند و بر این اساس در حال سرمایه‌گذاری است. مدیر عامل اپل گفته است که این شرکت پتانسیل زیادی در متاورس می بیند. پتانسیلی که  به تلاش های فعلی AR/VR این شرکت مربوط می شود. او همچنین افزود که اپل در حال سرمایه گذاری در این فضا است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

افشای اطلاعات و شایعات حاکی از آن است که اپل نقش مهمی در آینده واقعیت مجازی ایفا می کند که برخی آن را متاورس – Metaverse می نامند. به گفته وبسایت AppleInsider ، تیم کوک طی تماسی تأیید کرد که اپل به توسعه این فناوری علاقه مند است. همچنین در حال حاضر با تعهد در واقعیت افزوده سرمایه گذاری کرده است. کوک گفته : ما یک شرکت در تجارت نوآوری هستیم. ما بیش از 14000 برنامه واقعیت افزوده در اپ استور داریم.

کوک اضافه کرد :اپل پتانسیل زیادی در این فضا می بیند و بر این اساس سرمایه گذاری می کند. قابل ذکر است که مدیر عامل اپل هرگز در پاسخ خود کلمه متاورس – Metaverse را نگفت. متاورس به یک ایده مفهومی اشاره دارد که در آینده افراد از هدست های واقعیت مجازی برای انجام کار، شرکت در رویدادها یا معاشرت استفاده خواهند کرد. تلاش های اولیه برای چنین واقعیتی توسط شرکت متا (فیس بوک) انجام می شود.

اشاره کوک به اپلیکیشن های واقعیت افزوده تعجب آور نیست. اپل از زمان اضافه شدن سنسور LiDAR به آیپد پرو و مدل های پرو آیفون 12 و 13 ، برای تجربه‌های اصلی واقعیت افزوده – AR تلاش کرده است. شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی است. هدستی که ممکن است در سال 2022 عرضه شود. چنین هدستی به مردم اجازه می دهد تا با متاورس تعامل داشته باشند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*