بهترین تنظیمات گرافیکی برای اجرای بازی پابجی در کامپیوتر


Matin 11 بهمن 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

پیروزی در بازی پابجی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و برای اینکه همان مرغ مشهور بازی برایتان سرو شود؛ لازم است نکات مختلفی را رعایت کنید. یکی از آن نکات این است که میزان فریم مناسبی داشته باشید و همچنین کیفیت گرافیکی بازی هم مناسب باشد. تنظیمات گرافیکی به‌اندازه تاکتیک نبرد اهمیت دارد و باید رعایت شود. به همین دلیل بهترین تنظیمات گرافیکی برای اجرای پابجی (PUBG) در کامپیوتر را شرح خواهیم داد.

بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی

یکی از کارهایی که بازی‌کنان همیشه در PUBG Battlegrounds انجام می‌دهند، استفاده از حالت‌های اولیه مانند Min یا High است و اینجا بهترین تنظیم گرافیکی را خواهیم گفت که شما را یک پله‌ای حرفه‌ای‌تر می‌کند. از آنجایی که موتور گرافیکی پابجی قدیمی است و این بازی مربوط به سال 2018 است، انتظار گرافیک چشم‌نوازی را نداریم. بهتر است ابتدا نگاهی به سیستم مورد نیاز PUBG بیندازید و حتماً از داشتن سیستم پیشنهادی و بالاتر اطمینان حاصل کنید؛ زیرا که سیستم مورد نیاز و پایین‌ترین حالت گرافیکی ممکن، موضوع اصلی مطلب امروز نیست. با این مقدمه به سراغ تنظیمات مناسب برای کامپیوتر خواهیم رفت.

بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی

میزان عمق میدان (FOV) – 90

  1. تأثیر روی گرافیک: کم
  2. تأثیر روی گیم پلی: متوسط

میزان FOV یا عمق میدان بدین معنی است که بازی‌کننده چه مقدار از فضای پیش رو را می‌بیند و به عبارتی دیگر، چه پهنایی از محیط داخل تصویر قرار می‌گیرد. افرادی که از مانیتورهای اولترا واید یا فوق پهن استفاده می‌کنند، محدودیت ابتدایی را شکسته‌اند و بهترین تجربه ممکن را دریافت می‌کنند. برای افرادی که از چنین مانیتورهایی بهره نمی‌برند، بهتر است که زاویه دید یا FOV را همان 90 قرار دهند، زیرا که بالا بردن آن روی دید شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تا اجسام کوچک‌تر و دورتر به نظر برسند. پابجی به‌صورت خودکار این مقدار را روی 90 قرار می‌دهد و بهتر است به آن دست نزنید. اگر مانیتور مدرن در اختیار دارید، آنگاه بهتر است زاویه دید را 120‌ درجه بگذارید.

بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی

V-Sync – خاموش

  1. تأثیر روی گرافیک: کم
  2. تأثیر روی گیم پلی: کم

V-Sync میزان ریفرش و تازه‌سازی صفحه‌نمایش را با فریم ریت بازی تطبیق می‌دهد تا شاهد تصاویر عجیب و غریب و به هم خوردن تصویر نباشیم. در صورتی که مانیتور شما قدیمی است و مشکلاتی از قبل جداسازی تصویر و لگ‌های بصری دارید؛ بهتر است V-Sync را روشن کنید. در غیر این صورت آن را خاموش نگه‌دارید، زیرا که وی سینک می‌تواند باعث ایجاد لگ‌های تازه‌ای شود. این لگ باعث می‌شود تا دستورات کیبورد و موس با تأخیر اجرا شوند که البته در حد چند میلی ثانیه است؛ اما اگر فرد حساسی هستید و به کوچک‌ترین میزان تأخیر هم واکنش نشان می‌دهید؛ بهتر است این گزینه را خاموش کنید تا گیم پلی روان‌تر و بدون لگ داشته باشید.

گرافیک PUBG

Anti-Aliasing – اولترا

  1. تأثیر روی گرافیک: متوسط
  2. تأثیر روی گیم پلی: زیاد

در ادامه مطلب بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی در کامپیوتر به جزئیات پیچیده‌تری می‌رسیم. قابلیت Anti-Aliasing باعث بهبود کیفیت بصری می‌شود و پیکسل‌های گوشه هنگام حرکت، صاف می‌شوند و تصویر بهتری دریافت می‌کنید. برای اینکه بتوانید جزئیات بیشتری را ببینید، حتماً این تنظیم را در حالت اولترا (Ultra) قرار دهید. خواهید دید که جزئیات دوردست در این حالت شفاف‌تر می‌شوند و می‌توانید تفاوت میان یک بوته را با دشمنی که کمین کرده است تشخیص دهید. در حالتی که Anti-Aliasing روی Low قرار دارد، شناسایی اهداف در حال حرکت سخت خواهد شد.

بازی پابجی

Post Processing – کم (Low)

  1. تأثیر روی گرافیک: متوسط
  2. تأثیر روی گیم پلی: متوسط

Post Processing یا پسا پردازش باعث بهبود نورپردازی و کیفیت بصری بازی پابجی می‌شود؛ اما از جمله تنظیماتی است که حسابی میزان فریم را کاهش می‌دهد. اینکه میزان فریم چه اندازه کاهش می‌یابد، بسته به سخت‌افزار شما خواهد داشت؛ اما باید بدانید که از لحاظ گرافیکی، تغییر چندانی نخواهید دید و هدف بازی PUBG هم نمایش زیباترین محیط با نورپردازی خیره‌کننده نیست. برای اینکه میزان فریم شما زیاد باشد، حتماً این گزینه را روی Low یا حتی Very Low قرار دهید. این کار را تنها زمانی انجام دهید که حتی یک فریم هم می‌تواند به برنده شدن کمک کنید؛ در غیر این صورت، گرافیک بهتر را در اولویت قرار دهید.

بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی

سایه‌ها – Low

  1. تأثیر روی گرافیک: زیاد
  2. تأثیر روی گیم پلی: زیاد

سایه‌‌ها باعث ایجاد تغییر اساسی در فضای بازی پابجی می‌شود و گرافیک را بهتر می‌کند. اگر بخواهیم بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی برای کامپیوتر را اولویت قرار دهیم، آنگاه بهتر است از خیر سایه‌ها مانند Post Processing بگذرید. تعدادی از بازی‌کنان گزارش داده‌اند که حتی با سیستم‌های پرچم‌دار هم سایه‌های چندان باکیفیتی دریافت نکرده‌اند و فریم آن‌ها کاهش پیدا کرده است. بهتر این گزینه را در حالت Low و Very Low قرار دهید. ممکن است بازی‌کن در سایه خود را پنهان کند و با کاهش مقدار سایه، درک بهتری از مکان او پیدا خواهید کرد.

گرافیک پابجی

کیفیت بافت – اولترا (Ultra)

  1. تأثیر روی گرافیک: زیاد
  2. تأثیر روی گیم پلی: متوسط

بافت یا Texture تأثیر زیادی روی ظاهر بازی PUBG می‌گذارد و به‌عنوان بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی، بهتر است آن را در حالت اولترا و بیشترین مقدار ممکن قرار دهید. برای این کار لازم است یک کارت گرافیک با حافظه مناسب داشته باشید و اگر VRAM‌ شما 4 گیگابایت است؛ آنگاه می‌توانید چنین تنظیمی را در بالاترین میزان قرار دهید. بافت‌های باکیفیت باعث می‌شوند تا شما نقاط دوردست را بهتر ببینید و جزئیات محیط بیشتر شود. این تنظیم تأثیری روی میزان فریم ندارد و تنها به کارت گرافیک شما فشار وارد می‌کند.

بازی پابجی

افکت – اولترا

  1. تأثیر روی گرافیک: متوسط
  2. تأثیر روی گیم پلی: زیاد

قرار دادن افکت روی حالت اولترا نیازمند سیستم مناسبی است و به‌خصوص اگر افراد زیادی در یک نقطه قرار داشته باشند و جنگ بزرگی راه افتاده باشد. از آنجایی که چنین اتفاقی به‌ندرت در پابجی رخ می‌دهد، بهتر است افکت را در بالاترین حالت ممکن قرار دهید. این افکت‌ها به بازی‌کننده اجازه می‌دهند تا صحنه تیراندازی را بهتر ببینند و تشخیص دهند که جهت تیراندازی از کدام سمت است. همچنین انفجار هم جزئیات بیشتری پیدا می‌کند و خواهید دید که پرتاب نارنجک دودزا، جزئیات گرافیکی بالایی خواهد داشت. مهم است که این تنظیم گرافیکی پابجی را در حالت Ultra قرار دهید.

بهترین تنظیمات گرافیک PUBG

Foliage – بسیار کم

  1. تأثیر روی گرافیک: زیاد
  2. تأثیر روی گیم پلی: زیاد

قبل از آنکه بازی پابجی رایگان شود و اسم آن به PUBG Battlegrounds تغییر پیدا کند؛ بازی‌کنان قدیمی و کهنه‌کار، این گزینه را روی بسیار کم (Very Low) قرار می‌دادند. دلیل این امر ساده است و هر چه میزان شاخ و برگ (Foliage) بیشتر باشید، آنگاه دشمنان فرصت بیشتری برای استتار خواهند داشت. برای نمونه دشمن می‌تواند داخل یک بوته پنهان شود و شما به دلیل قرار دادن این گزینه روی اولترا، او را نبینید. اگرچه Foliage بیشتر به معنی گرافیک بهتر و فضای زیباتر است؛ اما چنین چیزی در پابجی به شما کمک نمی‌کند. بهتر است آن را در حالت «بسیار کم» قرار دهید تا شاخ و برگ و محیط چندان پر جزئیات نشوند.

PUBG-Distance

فاصله دید – متوسط/اولترا

  1. تأثیر روی گرافیک: زیاد
  2. تأثیر روی گیم پلی: زیاد

تنظیم فاصله دید یا View Distance در بازی پابجی کار ساده‌ای نیست و برای هر سخت‌افزار متفاوت است. این تنظیم گرافیکی، فاصله بارگیری محیط و نمایش محیط را نشان می‌دهد و معین می‌کند که چند متر جلوتر از شما با نهایت جزئیات نمایش داده شود. این گزینه روی کارت گرافیک تأثیر می‌گذارد و بهتر است آن را در حالت متوسط تا اولترا قرار دهید. در صورتی که سیستم شما جواب چنین پردازشی را نمی‌دهد، حالت متوسط هم مناسب خواهد بود و هیچ‌گاه آن را در حالت کم قرار ندهید.

بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی

تاری حرکت (Motion Blur) – خاموش

  1. تأثیر روی گرافیک: کم
  2. تأثیر روی گیم پلی: کم

تاری حرکت یا Motion Blur آن‌چنان روی فریم ریت تأثیر نمی‌گذارد و با چشم عادی قابل‌مشاهده نیست. این گزینه برای آن طراحی‌شده که فوکوس چشم هنگام حرکت میان صحنه‌های مختلف تغییر پیدا نکند و یک حالت سینمایی ایجاد شود. تعدادی از بازی‌کنان پابجی از چنین حالتی خوششان می‌آید و عده‌ای هم باور دارند که این گزینه باعث سرگیجه می‌شود. اگر بخواهیم بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی برای کامپیوتر را اولویت قرار دهیم، بهتر است تاری دید را خاموش کنید و دلیل هم آن است که تصاویر هنگام حرکت تار می‌شوند و باعث می‌شوند تا هدف قرار دادن افراد در حال حرکت، سخت شود.

بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی

Sharpen – روشن

  1. تأثیر روی گرافیک: کم
  2. تأثیر روی گیم پلی: متوسط

Sharpen یا تیز کردن، عملکردی مشابه تاری دارد و یک افکت به‌حساب می‌آید. روشن کردن Sharpen باعث نمایش بهتر گوشه‌های اجسام می‌شود و آن‌ها را واضح‌تر می‌کند. این گزینه معمولاً برای ایجاد تعادل میان افکت‌های Anti-aliasing و تاری تصویر به کار می‌رود. روشن کردن این گزینه باعث می‌شود تا اجسام دورتر، شفاف به نظر برسند و جزئیات آن‌ها بیشتر باشد. البته روشن نگه‌داشتن آن باعث می‌شود تا تصویر اندکی به هم بخورد و دانه‌دانه شود؛ اما اگر بتوانید برنده شوید و در آخر مرغ مشهور پابجی را بخورید، چه‌بهتر که آن را روشن نگه‌دارید.

به پایان بهترین تنظیمات گرافیکی پابجی (PUBG) برای کامپیوتر رسیدیم. می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*