سونی یک سوم از مبلغ خرید بانجی را برای حفظ توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند


Matin 15 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

سونی اعلام کرده است که یک سوم از مبلغ 3.6 میلیارد دلار پرداخت شده برای خرید استودیو بانجی را به‌منظور متقاعد ساختن توسعه‌دهندگان استفاده می‌کند. حفظ کارمندان فعلی، اولویت مدیریت پلی استیشن است و مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی به دنبال تغییر فرهنگ استودیو و حفظ کارمندان با ارزش است. 1.2 میلیارد دلار از مبلغ پرداخت شده به‌منظور جلوگیری از خروج این کارمندان و خرید سهم آنها استفاده می‌شود.

از آنجایی که بانجی یک شرکت سهامی عام نیست و بیشتر از سهم آن در اختیار کارمندان است؛ خرید و فروش آن با شرکتی مانند اکتیویژن بلیزارد متفاوت است. در واقع طرف قرارداد سونی، کارمندان هستند و یک سوم از مبلغ خرید بانجی به‌منظور کسب رضایت کارمندان استفاده شده است. یکی از دلایل اصلی پلی استیشن به‌منظور تصاحب Bungie، استفاده از مهارت و تخصص کارمندان است و این استودیویی نیست که مجموعه‌های زیادی تحت مالکیت داشته باشد.

خرید بانجی سونی

سونی 10 بازی لایو سرویس با کمک بانجی می‌سازد

جیم رایان، مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی پس از اعلام خبر خرید بانجی، هدف از این کار را استفاده از تجربه این استودیو در خلق عناوین لایو سرویس اعلام کرد. سونی در جلسه مالی اخیر به ساخت ده بازی لایو سرویس مشابه فورتنایت و Destiny تا سال 2026 خبر داد. استودیو بانجی هم طبق گزارش‌ها در حال ساخت یک مجموعه کاملاً جدید است و احتمالاً یکی از ده بازی لایو سرویس، اثر جدید این استودیو آمریکایی باشد. سونی به دنبال خرید استودیوهای بیشتر است و جف کیلی از خریدهای جدید خبر داده است.

بنابر گزارش مالی منتشرشده توسط سونی، یک سوم از مبلغ 3.6 میلیارد دلار برای خرید سهم کارمندان و پرداخت پاداش برای حفظ توسعه‌دهندگان استفاده شده است. این مبلغ در طی چند سال آینده به کارمندان پرداخت می‌شود و پس از آنکه فرایند خرید تکمیل شد؛ قسط‌های بعدی به‌صورت پاداش در نظر گرفته می‌شود. استودیو بانجی به‌عنوان خالق بازی هیلو و Destiny شناخته می‌شود که مدتی تحت مالکیت ایکس باکس قرار داشت و در سال 2007 به‌عنوان یک استودیو مستقل از مایکروسافت جدا شد.‌ فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای گفته است که ایکس باکس کنونی می‌توانست بانجی را حفظ کند.

سونی از مستقل ماندن استودیو Bungie پس از تکمیل فرایند تغییر مالکیت خبر داده است و بازی‌های این شرکت همچنان برای ایکس باکس و کامپیوتر منتشر می‌شوند. بانجی هم موظف به ساخت حداقل یک بازی جدید تا سال 2025 است و همچنین باید به پلی استیشن در ساخت بازی‌های لایو سرویس کمک کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*