گوگل کروم پس از هشت سال برای اولین بار لوگوی خود را تغییر داد


امید دلیری 17 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

گوگل کروم پس از هشت سال برای اولین بار لوگوی خود را تغییر داد. این مرورگر محبوب برای اولین بار از سال 2014 لوگوی خود را تغییر داده است. اگر به دقت نگاه کنید، ممکن است واقعاً بتوانید تفاوت‌ها را ببینید. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

Elvin Hu طراح گوگل کروم، نگاه اولیه ای به طراحی مجدد لوگو و همچنین برخی از تفکرات پشت این تغییرات بسیار ظریف ارائه داده است. به جای ترکیب سایه‌ها در مرزهای بین هر رنگ،  رنگ‌های قرمز، زرد و سبز به سادگی صاف شده اند. دایره آبی وسط لوگو نیز به نظر بزرگتر است. رنگ‌های لوگو زنده‌تر به نظر می‌رسند. این امر احتمالاً به دلیل خلاص شدن از شر سایه‌ها توسط تیم طراحی می باشد.

اما تغییر دیگری نیز وجود دارد. ظاهراً تیم طراحی گوگل کشف کردند که قرار دادن سایه های سبز و قرمز در کنار یکدیگر باعث ایجاد لرزش رنگی ناخوشایند می شود. برای رفع این مشکل و در دسترس‌تر کردن نماد، آن‌ها تصمیم گرفتند از شیب‌های بسیار ظریف استفاده کنند. شیب هایی که برای جلوگیری از هرگونه لرزش رنگی استفاده می شوند. البته لوگوی اصلی کروم در همه سیستم ها یکسان به نظر نمی رسد.

در ChromeOS، لوگوی گوگل کروم برای تکمیل سایر نمادهای سیستم، رنگارنگ‌تر به نظر می‌رسد. در حالی که در macOS، لوگو دارای سایه‌ای کوچک است که به نظر می‌رسد که از داک بیرون می‌آید. در همین حال، نسخه های ویندوز 10 و 11 دارای شیب چشمگیرتری است. به طوری که با سبک سایر آیکون های ویندوز همخوانی دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*